به گزارش افق انلاین ،ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در گفت و گوی خبری با شبکه یک سیما گفت‌: در نقطه عطف و مهمی در مقابل کرونا هستیم و دولت و ملت در مقابل این بیماری پیروز می‌شوند.

او افزود: مردم نباید نگران محدودیت‌های اعلام شده باشند و ضرورتی ندارد درباره همه محدودیت‌ها اطلاع داشته باشند بلکه باید بدانند شهری که در آن زندگی می‌کنند چه رنگی دارد و شغلشان شامل کدامیک از محدودیت‌ها شده است.

حریرچی تصریح کرد: مردم اخبار را از مراجع رسمی و رسانه‌های شناسنامه‌دار داخلی پیگیری و اعتنایی به اخبار رسانه‌های بیگانه نکنند و تنها اطلاعیه‌های رسمی را ملاک عمل خود کنند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: بررسی‌ها نشان داده است عامل ۵۱ درصد ابتلا افراد به کرونا در آبان ماه تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی بوده است. منع تردد از ساعت ۹ تا ۴ صبح با هدف کاهش تجمعات و رفت و امد خانوادگی اجرا می‌شود.

او افزود:  در همه شهرها مسول اجرای تعطیلی‌ها و نظارت بر حسن اجرای آن با فرماندار و در استان‌ها به عهده استانداران است.

حریرچی عنوان کرد: هیچ مدیری در هیچ رده‌ای حق ندارد مانع دورکاری کارمندان ادارات با توجه به رنگ هر شهر شود. در صورت تخطی مدیران از ابلاغیه ستاد ملی، انفصال از خدمت و اعمال جریمه‌های سنگین برای مدیر متخلف پیش بینی شده است.

او گفت‌: کارمندان در صورت ممانعت مدیران از دورکاری انان موضوع را به فرمانداری‌ها یا شماره ۱۹۰ اعلام کنند تا به تخلف رسیدگی شود. دادستان‌ها و فرمانداری‌ها مکلف به رسیدگی موضوع هستند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: دانش‌آموزان در مناطق زرد، قرمز و نارنجی به شکل دورکاری آموزش می‌بینند. کارمندان ستادی و پشتیبانی در اموزش و پرورش و‌ وزارت علوم نیز بر اساس رنگ شهر خود دورکار خواهند بود.

حریرچی گفت: در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی محدودیت ساعت مترو برطرف و ساعت فعالیت مترو افزایش می‌یابد. تاکسی و خودروهای عمومی بر اساس مجوز راهنمایی و رانندگی می‌توانند کار کنند.