4

نادران: باید سازوکار تحویل نفت خام در بودجه مشخص شود

  • کد خبر : 337113
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

نماینده مردم تهران با اشاره به پیشنهادات مطرح درباره اصلاح ساختار بودجه، گفت: باید سازوکار تحویل نفت خام و میعانات گازی پیش بینی شود.

نادران: باید سازوکار تحویل نفت خام در بودجه مشخص شود

به گزارش افق انلاین ، الیاس نادران نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس طی اخطاری در جریان بررس طرح «احکام اصلاح ساختار بودجه» گفت: در بند ۴ ماده واحده طرح احکام اصلاح ساختار بودجه آمده است که تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی استفاده کننده با سازوکار ضمانت بانکی، اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف یک ماه از زمان تحویل انجام شود.

وی افزود: این در حالی است که ما در قوانین سالیانه بودجه سازوکار تحویل خوراک گاز برای پتروشیمی‌ها را مشخص کرده ایم.

وی با بیان اینکه « ممکن است نفت خام را حتی سر چاه و یا در پالایشگاه یا کشتی تحویل دهند» افزود: در این طرح هیچ ساز و کاری برای تحویل نفت خام و یا میعانات گازی در نظر گرفته نشده و ما باید آن را به صورت مشخص تعریف کنیم.

«اگر وزارت نفت و یا شرکت ملی نفت ایران بر اساس طرح اصلاح ساختار بودجه، مخازن نفت را به فروش برساند و ما عملاً مالکیت خود بر مخازن نفتی را تحویل دهیم، مغایر با قانون اساسی است و بر این اساس باید سازوکار تحویل نفت خام و میعانات گازی پیش بینی شود».

نادران با بیان اینکه ما ۴۰ سال است که اجازه نمی‌دهیم کشورهای خارجی بر نفت ما مسلط شوند، تصریح کرد: ما در این سال‌ها همواره خودمان بهره برداری از نفت را انجام داده ایم و سپس آن را در اختیار دیگر کشورها قرار دادیم به همین جهت باید این ابهامات در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مشخص شود.

محمد باقر قالیباف در ادامه جلسه و در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: در این طرح بحث مخازن و یا چاه نفت مطرح نیست بلکه در اینجا بحث تحویل خوراک مطرح شده است و در خوراک نفت و میعانات گازی زمانی که قرار است تحویل آن انجام شود، باید تسویه حساب صورت گیرد و به این دلیل ما برای اینکار یک فرصت زمانی در نظر گرفته ایم.

قالیباف در ادامه گفت: در این طرح یک فرصت یک ماهه از زمان تحویل در نظر گرفته شده است این در حالی است که نمایندگان پیشنهاداتی در این زمینه ارائه داده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=337113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر