6

وزارت اطلاعات افراد مرتبط با ترور فخری‌زاده را شناسایی کرد/طراحی واکنش متقابل

  • کد خبر : 337549
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

سخنگوی دولت از شناسایی افراد مرتبط با ترور فخری‌زاده توسط وزارت اطلاعات خبر داد و گفت: همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.

سخنگوی دولت - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

به گزارش افق انلاین ، علی ربیعی سخنگوی دولت روز چهارشنبه ۱۲ آذر ماه در برنامه صبحگاهی درخصوص آخرین وضعیت شناسایی عوامل دخیل در ترور شهید فخری زاده گفت:‌  در این زمینه شورای عالی امنیت ملی قبلا اطلاع رسانی کرده است. وزارت اطلاعات با تلاش هایی که داشتند متوجه تحرکاتی شده و موفق شدند روی منطقه تسلط پیدا کنند. وزارت اطلاعات اشخاص مرتبط را شناسایی کرده و همه ابعاد در حال بررسی است و زمانی که قطعی شود، واکنش متقابل طراحی خواهد شد.نکته حائز اهمیت این است که همان طور که مقام معظم رهبری اشاره داشتند دانش هسته ای ما تحت تاثیر قرار نگرفت و نتوانستند آن را ترور کنند. یکی از برنامه های ما تقویت دانش پدافندی پژوهشی است . جذب نخبگان و حتی اعتبار بیشتر برای پیشرفت های علمی، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در فناوریمان قطعا هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی همچنین درباره مصوبه لغو پروتکل الحالقی از سوی مجلس شورای اسلامی و واکنش دولت به آن گفت‌: قانون گذاری حق مجلس است اما اساسا ما یک سری مسائل و تصمیم گیری هایی داریم که به چند نحو تاثیر دارند، مانند جنگ و صلح  که رهبر تصمیم می گیرد. این انتخاب و عدم انتخاب سناریوها به نظر می رسد فرا قوه ای است و اصل ششم قانون اساسی نیز به همین منظور پیش بینی شده که این نوع تصمیمات مهم و تاثیر گذار در سیاست خارجی، اقتصاد کشور و حتی مسائل اجتماعی باید در چهارچوب کلی شورای عالی امنیت ملی تنظیم شود و در نهایت به تصویب و تایید مقام معظم رهبری برسد.

وی افزود: همان طور که برجام را از این مسیر رفتیم و هیات وزیران برای آن تصمیم نگرفتند. ما ۳ سال مقاومت کردیم و متعهد ماندیم. مردم سختی کشیدند. آنها تصمیم داشتند با فشار اقتصادی مردم را به خیایان ها بکشانند. اما ما تحمل کردیم و امروز می توانیم از دستاورد های این سه سال استفاده کنیم. در چنین شرایطی ما باید کنار هم باشیم و بتوانیم از دستاوردهای مردم حفاظت کنیم. به هر حال عنوان طرح هم مقابله با تحریم است، اگر بنا به رفع تحریم است کارشناسان دولت، اعضای دیگر شورای امنیت ملی، مسئولان نیروهای مسلح و قوه قضاییه هستند و من اگر نکته ای را از سمت دولت عرض کردم بر این اساس بود که شورای عالی امنیت ملی جوابگوی بحث و بررسی تغییرات مهم و تاثیر آن در حوزه سیاسی، دفاعی و امنیتی و حتی اجتماعی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=337549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر