5

افراد با ولایت‌مداری محک می‌خورند.

  • کد خبر : 3378
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۳۱

آیت‌الله سیداحمد خاتمی‌ در جمع قضات و رؤسای دادگستری گیلان اظهار داشت: دنیای استکبار به این باور رسیده‌اند تا نظام اسلامی قدرتمند است نمی‌توانند به اهداف شیطانی خود برسند. وی با اشاره به اینکه واقعیت‌های جامعه باید دیده شود، تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط جنگ احزاب قرار داریم. نماینده مردم تهران در مجلس […]

آیت‌الله سیداحمد خاتمی‌ در جمع قضات و رؤسای دادگستری گیلان اظهار داشت: دنیای استکبار به این باور رسیده‌اند تا نظام اسلامی قدرتمند است نمی‌توانند به اهداف شیطانی خود برسند. وی با اشاره به اینکه واقعیت‌های جامعه باید دیده شود، تصریح کرد: در حال حاضر در شرایط جنگ احزاب قرار داریم. نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به وحدت شیطانی استکبار با منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، منکران امام زمان عجّل الله تعالی فرجه و رقاصه‌های فراری در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در راس انقلاب اسلامی فقیهی رزمنده قرار دارد که دوران بحرانی جنگ را پشت سر گذاشته و با شجاعت مقابل دشمنان ایستاده است.
خاتمی، مقام معظم رهبری را مقتدرترین رهبر جهان خواند و تصریح کرد: دشمنان نمی‌توانند منکر این واقعیت شوند و به این موضوع اذعان دارند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید براینکه مردم ایران همراه ولایت هستند، خاطرنشان کرد: افراد با ولایت‌مداری محک می‌خورند.
وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: آسیب رساندن به اقتدار ولایت در صدر برنامه‌های فتنه سال ۸۸ بود.
خاتمی با بیان اینکه مردم از نظام جدا نمی‌شوند، بیان داشت: مردم در راهپیمایی‌ها و انتخابات با تمام وجود به صحنه می‌آیند و نظام را از خود می‌دانند و این عوامل سبب شکست دشمنان است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مجریان سه قوه را تابلوی نظام معرفی کرد و افزود: مسئولان تلاش کنند مردم از مجموعه نظام راضی باشند زیرا ملت ایران شایسته مهر و محبت هستند.

*اجرای قوانین بازدارنده موجب پیشگیری از وقوع جرم می‌شود
وی بر خدمتگزاری مسئولان نسبت به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: نظام اسلامی امانت الهی محسوب می‌شود و پس از انقلاب قانون خدا در کشور حاکم شده است.
خاتمی جایگاه قاضی در نظام اسلامی را ویژه نامید و تصریح کرد: قانون اساسی قوه مجریه، مقننه و قضائیه را در کنار هم دانسته اما قوه قضائیه ضامن اجرایی دو قوه دیگر است.
امام جمعه موقت تهران قدرت قوه قضائیه را اقتدار نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: شکستن اقتدار قوه قضائیه وهن نظام است و در قرآن و روایات برای این جایگاه منزلت بسیاری قائل شدند.
وی قاضی را جانشین خدا در زمین ذکر کرد و بیان داشت: مسند قضاوت جایگاه پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم است.
خاتمی مشروعیت قوه قضائیه را برگرفته از حجت الهی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر ولی فقیه حجت شرعی است و بدون امضای ولی فقیه قضاوت قضات مشروعیت ندارد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اطاعت از ولی فقیه را برای کسانی که در بدنه نظام هستند، مضاعف اعلام کرد و افزود: مشروعیت مسئولان به ولی فقیه است و اگر کسی در بدنه حکومت نسبت به ولی فقیه بی‌مهری کند و تحت تاثیر القائات دشمنان جمله‌ای بگوید که وهن نظام باشد، گناهش مضاعف است.
وی با تاکید براینکه برای امام عصر عجّل الله تعالی فرجه و نایب ایشان باید حریم قائل شد، خاطرنشان کرد: قضات از بهترین انسان‌ها محسوب می‌شوند و سامان دادن به زندگی بندگان خدا با دستگاه قضایی است.
خاتمی جایگاه قضات را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: قوه قضائیه تیغ نظام علیه اخلالگران به حقوق مردم و کسانی که برای براندازی نظام تلاش می‌کنند، است و نباید این تیغ کند شود.
امام جمعه موقت تهران سازش‌کاری، جوّزدگی، رشوه‌، پارتی، توصیه و تبعیض در صدور اجرای حکم را از آسیب‌های قوه قضائیه نام برد و گفت: در اجرای قانون باید مساوات رعایت شود.
وی بی‌حوصلگی در صدور حکم و عدم دقت در آن را یکی دیگر از آسیب‌های دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: قاضی باید تا پایان پرونده را دنبال کند و تحقیق و بررسی را به طور کامل انجام دهد.
خاتمی لجبازی، اصرار بر درست بودن حکمی که غلط صادر شده و عدم قاطعیت در اجرای حکم را از آسیب‌های جدی قوه قضائیه برشمرد و بیان داشت: اجرای قاطعانه احکام درباره حقوق مردم بسیار موثر است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری قضاوت در شرایط غیرعادی را از دیگر آسیب‌های قضات ذکر کرد و بیان داشت: عدم توانایی علمی و توجه کامل به قوانین سبب احکام متناقض در حکم می‌شود.
وی با بیان اینکه عدم اطلاع از قانون قاضی را در تنگنا قرار می‌دهد، تاکید کرد: باید مواظب بود این آسیب‌ها به قوه قضائیه وارد نشود.

*آیت‌الله قربانی خادم‌ القرآن و عترت است
خاتمی به مقام علمی نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله قربانی در نظر ما عالم بزرگی هستند و قلم ایشان مبارک است.
عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری، آیت‌الله قربانی را خادم ‌القرآن و عترت نامید و تصریح کرد: خدمت ایشان به ائمه علیهم السّلام قابل تقدیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3378

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر