9

​دلار به خط قرمز نزدیک شد

  • کد خبر : 337930
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

بازار ارز کشور در طول ۱۰ روز اخیر به کانال ۲۵ هزار تومان چسبیده بود و این تصور را ایجاد کرد که رشد دلار پایان یافته است. اما دلار در نیمه دوم هفته جاری وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد تا روی دیگری از خود نشان دهد.

بازار ارز کشور در طول ۱۰ روز اخیر به کانال ۲۵ هزار تومان چسبیده بود و این تصور را ایجاد کرد که رشد دلار پایان یافته است. اما دلار در نیمه دوم هفته جاری وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد تا روی دیگری از خود نشان دهد.

به گزارش افق انلاین ، برخی تعطیلی نصف و نیمه بازار را علت نوسان بازار عنوان کردند. اگرچه آمار رسمی موجود نیست اما به نظر حجم معاملات نیز در یک هفته اخیر با افت همراه شده بود.

در معاملات عصر سه شنبه وفاداری دلار به کانال ۲۵ پایان یافت و نرخ به دروازه ۲۶ ورود کرد. برخی تحلیلگران پیش از این نسبت به افزایش تقاضا به دلیل نزدیکی سال جدید میلادی هشدار داده بودند. معمولا هر ساله در این موعد از سال، تقاضای خرید دلار افزایش می یابد. البته این افزایش تقاضا بیشتر باید خود را در بازار نیما نشان دهد. افزایش نرخ در این سامانه نیز طی روزهای اخیر می‌تواند صحتی بر این فرضیه باشد.

اگر به نظر تیکنالیست ها رجوع کنیم، نرخ خود را به محدوده قرمز نزدیک کرده است. ۲۶،۸۰۰ تومان خطی است که در گذشته، دلار به راحتی نتوانسته از آن عبور کند. اگر نرخ ارز از این محدوده بگذرد، بدین معنی خواهد بود که دلار برای کانال بالاتر خریدار کافی دارد. اما اگر نرخ توان عبور از این مرز را نداشته باشد، مترادف با یک سیگنال است : بازار در یک اصلاح به سر می برده و روند اصلی نزولی است. باید منتظر رفتار معامله گران در لحظه برخورد دلار به خط ۲۶,۸۰۰ تومان باشیم.

در آخرین روز هفته، نرخ دلار توان پیشروی در کانال ۲۶ هزار تومان را از دست داد و نرخ در محدوده ۲۶,۱۰۰ تومان به تعادل رسید. با اینحال درهم همچنان در ۷۲۰۰ تومان معامله می شود و کاهش محسوسی را در روز جاری تجربه نکرده است.

این مسئله حباب دلار را به منفی ۵۰۰ تومان رسانده است. این مسئله کوچ خریداران بازار از دلار را نشان می دهد. بخشی از این کوچ می تواند به دلیل نزدیکی دلار به محدوده قرمز باشد. از آن سمت، اگر دلار بار دیگر به سمت کانال ۲۵ هزار تومان گردش کند، احتمالا برای عبور از ۲۵,۸۰۰ تومان به مشکل بخورد.

اقتصاد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=337930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر