3

اقتصاد کشورهای آسیاییِ در حال توسعه ۰.۴ درصد کوچک می‌شود

  • کد خبر : 338007
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۹:۰۵

بانک توسعه آسیا در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که اقتصاد کشورهای در حال توسعه در این قاره طی سال جاری میلادی ۰.۴ درصد کوچک خواهد شد.

اقتصاد کشورهای آسیاییِ در حال توسعه 0.4 درصد کوچک می‌شود

به گزارش افق انلاین به نقل از شینهوا، بانک توسعه آسیا ADB در آخرین گزارش خود پیش بینی کرد که فعالیت اقتصادی کشورهای در حال توسعه در این قاره طی سال جاری میلادی ۰٫۴ درصد کوچک خواهد شد.

در گزارش این بانک که روز پنجشنبه منتشر شد همچنین پیش بینی شده است که اقتصاد این کشورها در سال ۲۰۲۱، ۶٫۸ درصد رشد خواهد کرد چرا که این منطقه به سمت رهایی از تاثیر کرونا پیش می رود.

پیش بینی جدید رشد اقتصادی که در گزارش مکمل و به روز رسانی شده چشم انداز توسعه آسیا ۲۰۲۰ منتشر شده است، نسبت به پیش بینی قبلی در ماه سپتامبر که رشد منفی ۰٫۷ درصدی تولید ناخالص داخلی را نشان می داد، بهبود یافته در حالی که چشم انداز سال ۲۰۲۱ بدون تغییر مانده است.

اما این گزارش تأکید می کند که چشم اندازها در این منطقه متفاوت است. بر اساس این پیش بینی، اقتصاد آسیای شرقی امسال رشد می کند در حالی که سایر مناطق دیگر در حال انقباض هستند.

یاسویوکی ساوادا، اقتصاددان ارشد بانک توسعه آسیا در بیانیه ای گفت: چشم انداز توسعه آسیا در حال بهبود است. پیش بینی رشد برای چین و هند، دو اقتصاد بزرگ این منطقه ، بهبود یافته است.

تسنیم/وی گفت: همه گیری طولانی مدت همچنان خطر اصلی است اما تحولات اخیر در مورد واکسن این مسئله را تعدیل می کند.

پیش بینی می شود بیشتر کشورهای در حال توسعه آسیا در سال جاری منقبض شود.

در این گزارش آمده است که آسیای شرقی از این قاعده مستثنی است و به دلیل بهبودی اقتصادی سریعتر از انتظار در چین، رشد ۱٫۶ درصدی طی سال ۲۰۲۰ برای منطقه آسیای شرقی پیش بینی می شود. چشم انداز رشد آسیای شرقی برای سال ۲۰۲۱ در ۷٫۰ درصد حفظ شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر