4

کواکبیان: چوب عملکرد بد دولت را باید بخوریم

  • کد خبر : 338177
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه درست است که ما چوب عملکرد دولت فعلی را هم باید بخوریم چون از این دولت حمایت کردیم گفت: از کاندیدای نیابتی حمایت نخواهیم کرد.

چوب عملکرد بد دولت را باید بخوریم / از خاتمی عبور نکردیم اما دیگر لیست را یک فرد نخواهد بست

به گزارش افق انلاین ، خبرفوری گفت‌وگویی با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اینکه هیچ شانسی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد درست نیست

اینکه ما از الان تعیین کنیم که هیچ شانسی برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد و دوستان اصولگرایمان از الان خودشان را در پاستور ببینند، این به نظر من از فعالان سیاسی و آنهایی که در عرصه سیاست‌ورزی و کنشگری سیاست کار می‌کنند، این مدل صحبت کردن بعید است.

هیچ وقت نمی‌توان گفت که در عرصه سیاست چه اتفاقاتی قرار است حتی تا ۳ روز دیگر بیفتد چه برسد که از الان برای ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که ۶ ماه مانده تعیین تکلیف کنیم.

چوب عملکرد بد دولت را باید بخوریم چون از آن حمایت کردیم

درست است که ما چوب عملکرد دولت فعلی را هم باید بخوریم چون از این دولت حمایت کردیم اما واقعیت این است که حداقل بنده به شهادت تاریخ، من آذر ماه ۹۶ در مجلس صحبت کردم و تقریبا خواستم در آنجا تفکیک قائل بشوم بین اینکه حالا که ما حمایت کردیم این حمایت الی‌الابد دولت نیست.

باز تأکید می‌کنم آذر ماه ۹۶ یعنی قبل از حوادث دی ماه ۹۶. آن موقع نه نرخ بورس، نرخ دلار، نرخ خودرو و نرخ مسکن، نرخ سکه، هیچ کدام این وضعیت ها نبود و خیلی هم گل و بلبلی بود ولی زمزمه‌ها و پیش زمینه‌ها را می‌فهمیدیم که اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

روحانی، اصلاح‌طلب نبوده و نیست

آقای حسن روحانی از دل اصولگرایان برآمده است. بنده رئیس ستاد انتخاباتی ایشان بودم و سال ۵۸ یعنی دوره اول مجلس که می‌خواست بیایید، ما می‌شناسیم، ایشان هیچ وقت در هیچ حزب اصلاح‌طلبی نبوده و جایی نگفته من اصلاح‌طلب هستم، هیچ حزب اصلاح‌طلبی هم او را اصلاح طلب خطاب نکرده است، ما به خاطر خیرالموجودین در بحث مربوط به ریاست جمهوری یازدهم  بالاخره آمدیم و حمایت کردیم. آن وقت شرایط آن گونه بود، من خودم کاندیدا بودم و تأیید نشدم.

معتقد بودیم که بین آن ۶ کاندیدا اگر می‌خواستیم حمایت کنیم به آن می‌رسیدیم، حتی آقای اسحاق جهانگیری هم می‌گفت که من نمی‌خواهم بایستم.

اینکه ایشان را اصلاح طلب بدانیم حتما درست نیست، خودش هم خودش را اصلاح‌طلب نمی‌داند و ما هم نمی‌دانستیم. ما بین گزینه‌هایی که دیدیم، دیدیم که این گزینه بهتر از گزینه‌های دیگر است، خود بنده هم تأکید می‌کنم که تأیید نکردم، بالاخره ما حزب فعالی هستیم و هیچ وقت هم اهل تحریم نبودیم، البته برای ۱۴۰۰ هم اهل تحریم نیستیم اما اگر ببینیم یک کاندیدا مناسب نیست بیکار نیستیم که خودمان را به آب و آتش بزنیم که به هر طریقی کاندیدا معرفی کنیم.

از کاندیدای نیابتی دیگر حمایت نخواهیم کرد

من معتقدم که مخصوصا در حزب خودمان تأکید داریم که از کاندیدای نیابتی دیگر حمایت نخواهیم کرد، اگر از بدنه اصلاح‌طلبان کسی داشتیم که از او حمایت کنیم با ساز و کار مناسب اجماع حتما از آن حمایت می‌کنیم.  در حزبمان تصویب کردیم و جز مصوبات است.

از خاتمی عبور نکردیم اما دیگر لیست را یک فرد نخواهد بست

اخیرا ساز و کاری که مطرح شد ما بارها گفتیم به احترام آقای خاتمی، اینکه ایشان اصلاحات و بحث رهنمودهایی که در مورد اصلاح طلبان دارند صد در صد مورد تأیید است حتی گفتیم ایشان مشاورینی داشته باشد که ایشان هم نظر بدهد، اما تصمیم‌گیری برای ۳۲ حزب است.

نه از آقای خاتمی و نه حتی بزرگان دیگر عبور نکرده‌ایم. من بارها گفتم دیگرانی هم که هستند ما احترامشان را داریم، اما واقعا بگذارید عقل جمعی به تصمیم برسد. به نظر من این یک گام به جلو است که بالاخره بحث تحزب جدی گرفته شود، اینکه لیست را بخواهد آقای خاتمی ببندد بحث این حرف‌ها نیست.

نمی خواهم بگویم اینطوری بوده که آقای خاتمی لیست می‌بسته اما در هر حال یک جریان و مسائلی را مطرح می کردند و سایر اعضا هم می‌گفتند آقای خاتمی تأیید کرده پس همین است ولی الان واقعا ساز و کاری برایش تعریف کردیم که هم احترام آقای خاتمی نگه داشته شود و هم امثال ایشان.

اصلاح‌طلبان یک راهبرد ندارند

الان در بین اصلاح‌طلبان یک راهبرد نداریم، البته چیزی که منتشر شد می‌گوید مشارکت تقریبا مشروط، یعنی می‌گوید اگر انتخابات این باشد و این باشد و این باشد و یک کاندیدای اصلاح‌طلب هم باشد، نهاد اجماع‌ساز می‌آید با تأیید فلان، چند قید زده که مشروط است دیگر.

یکسری افراد اندک هم داریم که می‌گویند حضور در انتخابات با هر قیمتی شده ولو قرض گرفتن، من اسم نمی‌برم چون خودشان معتقدند که ما رسما کجا و کی گفتیم ولی بالاخره این اقلیت هستند.

یکسری هم هستند که معتقدند از این انتخابات تنوری داغ نمی‌شود که ما نان بچسبانیم و قید آن را می‌زنیم و معتقد نیستند که ما کاندیدا معرفی کنیم اما اکثریت و به جرأت می‌توان گفت بالای ۲۰ حزب آمادگی دارند که اگر از درون اصلاح‌طلب کاندیدایی برآمده باشد و تأیید شود و جو عمومی مردم را هم اینها تأمین کنند، آمادگی برای حضور دارند.

در انتخابات اسفند ماه همین بود، و ما واقعا هیچ کسی را نداشتیم و در مجلس آن موقع هم گفتم که هر چه ما با کاندیدا ور رفتیم ۷ نفر بیشتر برنیامد که بگوید یک ذره این آقا اصلاح طلب است و بتوانیم تو لیست بگذاریم، در تهران وضع بهتر بود، در این تهران هم عده‌ای عطا را به لقا بخشیدند و ۷ حزب بیشتر نیامدند. اگر واقعا شرایط و زمینه‌ها آماده باشد اصلاح طلبان می‌آیند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر