8

جایزه ویژه ناصر حجازی به حسین راغفر رسید / رخشان بنی‌اعتماد برگزیده جایزه بخش هنر شد

  • کد خبر : 338380
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴

برگزیدگان دومین جایزه ناصر حجازی معرفی شدند.

جایزه ویژه ناصر حجازی به حسین راغفر رسید / رخشان بنی‌اعتماد برگزیده جایزه بخش هنر شد

به گزارش ایسنا، در مراسم دومین جایزه ویژه ناصر حجازی که دوشنبه شب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شکل آنلاین برگزار شد، اسامی برگزیدگان بخش عکس، خبر، هنر و ورزش اعلام شد و جایزه ویژه امسال نیز برگزیده خود را شناخت.

در این مراسم هیات انتخاب دومین جایزه ناصر حجازی اعلام کرد که مرام و مشی ناصرحجازی حرکت بر مدار مردم، توجه به خواست و اراده آنان و ایستادن در طرف حق و نفع جمعی بود و همین ویژگی اصلی‌ترین معیار هیات انتخاب جایزه ناصر حجازی است.

در همین راستا نیز برای اهدای دومین جایزه ناصر حجازی افراد مختلفی دارای این ویژگی‌ها تشخیص داده شدند، که در نهایت اسامی زیر به عنوان برگزیدگان امسال این جایزه معرفی می‌شوند.

پیش از اعلام اسامی برگزیدگان هیات انتخاب جایزه ناصر حجازی از زنده یاد سهیل گوهری که مدتی قبل در پی ابتلا به کرونا فوت کرد، یاد و از همسر او که به نمایندگی از خانواده گوهری به روی سن آمده بود، تقدیر کردند.

جایزه بخش خبر به دلیل صرف بیش از نیم قرن از عمر خود به آگاهی رسانی و آگاهی بخشی به مردم و به پاس یک عمر فعالیت در عرصه آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی شفاف به مردم به استاد پیشکسوت اردشیر لارودی اهدا شد.

جایزه بخش عکس نیز با تصمیم هیات انتخاب دومین جایزه ناصر حجازی به پاس سال‌های فعالیت در حوزه عکاسی و به خصوص عکاسی خبری به مونا هوبه فکر اهدا شد. هوبه فکر که در حوزه اجتماعی و ورزشی تصاویر ماندگاری به ثبت رسانده اولین زنی است که به عنوان عکاس ایرانی مسابقات جام جهانی را در روسیه پوشش خبر دادی است.

جایزه بخش ورزش هم به فردی اهدا شد که افتخارات جهانی را زیادی را برای کشتی کشورمان به ارمغان آورده است. پرافتخارترین آزادکار سبک‌وزن ایران که سرمایه اجتماعی اش را برای خدمت به مردم ایران و به خصوص محرومان به کار گرفته است. حسن رحیمی برگزیده این بخش بود.

جایزه بخش هنر هم به نام آشنای عرصه فرهنگ و هنر و از فعالان حوزه اجتماعی تعلق گرفت. هنرمندی است دغدغه‌مند که هیچگاه برای بیان از مردم و طرح مطالبات و دغدغه‌هایشان آرام ننشسته است. او در روزهای شیوع کرونا سرمایه اجتماعی و اعتبار هنری‌اش را برای کمک به مردم و به خصوص قشر ضعیف‌تر جامعه به کار گرفت و همچون سال‌های گذشته در کنار آنان ایستاد. این جایزه به رخشان بنی اعتماد اهدا شد.

جایزه ویژه این مراسم اما به یک ورزشکار، استاد دانشگاه، اقتصاددان و فعال اجتماعی تعلق گرفت. او در سال‌های جوانی از فعالان حوزه ورزش بود، در اوایل پیروزی انقلاب همراهی‌اش ناصر حجازی همچنان در یادها مانده و حالا در کسوت استاد دانشگاه و فعالی اجتماعی همواره از مردم و معیشت آنان گفته است. مردی که نفع جمعی را همواره بر نفع فردی ترجیح داده و همچنان در کنار مردم ایستاده است. جایزه ویژه ناصر حجازی به حسین راغفر اهدا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر