7

این ستاره‌ها بودند پرسپولیس را قهرمان آسیا می‌کردند!

  • کد خبر : 338480
  • ۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

غیبت چند بازیکن در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس سبب شد تا آن‌ها با نیمکتی خالی به فینال آسیا بروند و توان تغییر نتیجه پس از دریافت دو گل را نداشته باشند.

تیم فوتبال پرسپولیس روز جمعه اولین بازی خود پس از شکست در فینال آسیا را برگزار خواهد کرد. شاگردان یحیی گل محمدی در حالی مقابل اولسان هیوندای بازنده شدند که احسان پهلوان، وحید امیری و عیسی آل کثیر را در فهرست خود نداشتند و در غیاب این بازیکنان، دست و پا بسته‌تر از هر زمان دیگری به مصاف نماینده کره جنوبی رفتند.

اما علت شکست پرسپولیس را نمی‌توان در غیبت این سه بازیکن معرفی کرد. اگرچه سرخ‌ها ضعف فنی نیز در این بازی داشتند و اشتباهات فردی هم در نمایششان دیده می‌شد، اما ریشه‌های این باخت را باید در فعالیت نقل و انتقالاتی این باشگاه در یک سال اخیر جستجو کرد؛ فعالیتی که به دلایل مختلف، پرسپولیس را به این سو هدایت کرد.

در این مدت (نقل و انتقالات زمستانی – تابستانی) ۱۵ بازیکن از جمع سرخپوشان جدا شدند که به جز امیر روستایی و آدام همتی، همگی بازیکنان سرشناس و شاخصی بودند که می‌توانستند این تیم را نجات دهند. البته این گروه ۱۳ نفره را نمی‌توان در چارچوبی یکسان بررسی کرد؛ بخشی از آن‌ها با اشتباهات مدیریت باشگاه جدا شدند و برخی دیگر نیز با تصمیم یحیی گل محمدی به سمت در خروجی رفتند.

دست پخت مشترک سه مدیرعامل

پرسپولیسی‌ها هنوز هم حسرت جدایی چند ستاره خود را می‌خورند که به دلیل ضعف مدیریت باشگاه از این تیم جدا شدند. یکی از آن‌ها بی شک آنتونی استوکس است که به دلیل مشکلات قراردادی اش در دوران محمدحسن انصاری فرد، به راحتی از این تیم جدا شد و حالا درخواست غرامت کرده است. شجاع خلیل زاده، علی علیپور و مهدی ترابی سه بازیکن دیگری هستند که اگرچه هرکدام آرزو‌هایی را در خارج از کشور دنبال می‌کردند، اما شاید مشکلات باشگاه جدایی شان را رقم زد.

ترابی پیش از فصل هم تمایل خود به حضور در خارج از کشور را اعلام کرده بود، اما اگر پرسپولیس در پرداخت حقوقش اهمال نمی‌کرد، او رقم ۳۵۰ هزار دلار را به باشگاه می‌رساند که این رقم می‌توانست انتظارات علی علیپور و شجاع خلیل زاده را برآورده و این دو را در تیم ماندنی کند. بازیکنانی که با حضورشان می‌توانستند نتیجه فینال را تغییر دهند.

در این بین می‌توان از محمد نادری نیز نام برد که تا آستانه تمدید قرارداد با پرسپولیس نیز پیش رفت، اما در نهایت تمدید قرارداد رخ نداد و او به تیم رقیب مستقیم پرسپولیس یعنی استقلال پیوست. نکته مهم این که باتوجه به خستگی شدید مدافع چپ سرخ‌ها در بازی فینال آسیا، حضور نادری می‌توانست شرایط هجومی تیم یحیی گل محمدی را بهتر کند.

بشار رسن حالا جدیدترین بازیکنی است که از جمع قرمز‌ها جدا شده است. او اگرچه در فینال لیگ قهرمانان بازی کرد، اما حالا خروجش از این تیم می‌تواند مشکلات پرسپولیس را دو چندان و پروژه تکرار قهرمانی و صعود دوباره به فینال آسیا را با خطر‌های جدی مواجه کند.

 تصمیمات یحیی برای قطع همکاری با چند بازیکن

مشکلات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس سبب جدایی بسیاری از این بازیکنان شد، اما در چند مورد می‌توان نقش یحیی گل محمدی را هم جستجو کرد. حتی در ماجرای عدم تمدید قرارداد با محمد نادری، اگرچه مدیرعامل باشگاه نتوانست نظر نادری را جلب کند، اما گل محمدی هم بی میل نبود که هر دو مدافع چپ خود را به دلیل مصدومیت‌های متوالی شان کنار بگذارد.

همچنین او سال گذشته فرشاد احمدزاده و حسین ماهینی را از فهرست پرسپولیس خط زد. جدایی ماهینی شاید قابل درک بوده باشد، اما کنار گذاشتن فرشاد احمدزاده، تصمیمی کاملا سلیقه‌ای بود که می‌توان درباره آن نسبت به یحیی گل محمدی نقد‌هایی را داشت چرا که احمدزاده برخلاف نیم فصل اول لیگ نوزدهم، در یک سال اخیر عملکرد بسیار خوبی در فولاد خوزستان داشته است.

البته در کنار این موضوع نباید از این نکته غافل شد که کادرفنی هر تیمی، اختیار ایجاد فهرست مورد علاقه خود را دارد، اما به همین نسبت، او باید پاسخگوی نتایج هم باشد. مسئله دیگر این است که مدیریت باشگاه پرسپولیس نتوانست به صورت تمام و کمال، خواسته‌های یحیی گل محمدی را انجام دهد. به طور مثال می‌توان به ناکامی در جذب دانیال اسماعیلی فر مدافع راست سابق ذوب آهن و کنونی سپاهان اشاره کرد.

 ستاره‌هایی که پرسپولیس را قهرمان آسیا می‌کردند

پرسپولیس برای بازی فینال آسیا تنها دو بازیکن تعویضی داشت؛ آرمان رمضانی و علی شجاعی. بازیکنانی که تغییر نتیجه در فینال آسیا با آن‌ها غیرممکن یا دستکم سخت به نظر می‌رسید. اگر پرسپولیس می‌توانست شجاع خلیل زاده، علی علیپور، فرشاد احمدزاده و محمد نادری را حفظ کند و مهره‌ای نظیر دانیال اسماعیلی فر را هم بخرد، بدون تردید شرایط بهتری را در فینال آسیا تجربه می‌کرد و با کسب پیروزی می‌توانست رقم قرارداد تمام این بازیکنان را از پاداش قهرمانی آسیا پرداخت کند.

منتخب بازیکنانی که در یک سال اخیر از پرسپولیس جدا شدند: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، محسن ربیع خواه، محمد نادری، فرشاد احمدزاده، مهدی ترابی، بشار رسن، آنتونی استوکس، علی علیپور و امیر روستایی.

 

 

منبع:ورزش سه

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=338480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر