4

باید هر چه زودتر زمینه رفع حصر خانگی تاجیک و بازگشتش به ایران فراهم شود.

  • کد خبر : 3385
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

«بن والیس» رئیس گروه ارتباط پارلمانی انگلیس با ایران چهارشنبه اول تیر ماه از «ترزا می» وزیر کشور انگلستان درباره زمان بازگشت نصرت‌الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن به کشور که در انگلیس در حصر خانگی به سر می‌برد، سؤال کرد که «دامن گرین» معاون وزیر کشور انگلیس در پاسخ به این سؤال اظهار […]

«بن والیس» رئیس گروه ارتباط پارلمانی انگلیس با ایران چهارشنبه اول تیر ماه از «ترزا می» وزیر کشور انگلستان درباره زمان بازگشت نصرت‌الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن به کشور که در انگلیس در حصر خانگی به سر می‌برد، سؤال کرد که «دامن گرین» معاون وزیر کشور انگلیس در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: از سوی تاجیک درخواست تجدیدنظر در موضوع استردادش مطرح شده و ما در حال بررسی این درخواست در وزارت کشور هستیم.

افق –  فارس، در سفر اسفند ماه حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان به لندن، وی در جلسه‌ای مشترک با جک استراو و بن والیس که در محل پارلمان انگلستان برگزار شد، در خصوص وضعیت نصرت‌الله تاجیک گفت‌وگو و درخواست کرد که با توجه به بی‌گناهی تاجیک و بیماری وی، هر چه زودتر زمینه رفع حصر خانگی تاجیک و بازگشتش به ایران فراهم شود.
بن والیس هم در این جلسه قول داد که موضوع را در پارلمان انگلستان پیگیری کند.

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در گفت‌وگویی از پیگیری وضعیت نصرت‌الله تاجیک خبر داد و گفت: این موضوع در حال پیگیری است تا ان‌شاءالله بتوانیم به نتیجه نهایی برسیم.

حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه نیز پیش از این به خبرنگار فارس گفته بود: الان ۲ سال است که پرونده تاجیک روی میز وزیر کشور انگلیس است و یک حالت بلاتکلیفی و عدم تصمیم گیری نسبت به وی وجود دارد.

علی‌رضا شاکری نیاسر مدیرکل ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون رایزنی‌های زیادی صورت گرفت به نحوی که در حال حاضر استرداد تاجیک به آمریکا به حالت معلق درآمده است.

نصرت‌الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن به اتهام واهی خرید و فروش تجهیزات دومنظوره و بنا به درخواست آمریکا در حصر خانگی در انگلیس به سر می‌برد.

تاجیک در حال حاضر در وضعیت وخیم جسمی و روحی به سر می‌برد.

تاکنون چندین یادداشت اعتراض‌آمیز به سفارت لندن در تهران ارسال و سفیر این کشور طی ۳ مرحله از سوی مدیرکل ایرانیان خارج از کشور به این وزارتخانه احضار و هیئتی از ادارات کل حقوقی و ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه به لندن عزیمت و با مقامات سیاسی انگلیس دیدار و گفت‌وگو کرد. علاوه بر آن مبلغ ۵۰۰ هزار پوند از سوی وزارت خارجه به سفارت ایران در لندن ارسال تا به عنوان وثیقه برای آزادی موقت تاجیک استفاده شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3385

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر