5

سرمایه‌گذاری در بورس جم

  • کد خبر : 339017
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

مزایای بازار بورس بر کسی پوشیده نیست. علاقه مردم برای ورود به این بازار و دریافت کد بورسی در سراسر کشور، نشان می‌دهد که سطح آگاهی عمومی مردم نسبت به بورس از قبل بیشتر شده است و همگان با خصوصیات این بازار مانند شفافیت اطلاعات، معافیت‌های مالیاتی، قابلیت نقدشوندگی بالا و … آشنا شده‌اند.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های بورس حفظ ارزش دارایی شما در برابر تورم است. در واقع سرمایه‌گذاری در بورس راهکاری مناسب برای حفظ ارزش پول شما است. در این مطلب درباره بورس جم و نحوه ورود به این بازار  ارزشمند صحبت خواهیم کرد.

اقتصاد و بورس جم چه ظرفیت‌هایی دارد؟

قبل از پرداختن به مسئله اقتصاد و بورس جم، لازم است کمی با ویژگی‌های این منطقه خاص آشنا شویم. شهرستان جم در ۶۵ کیلومتری منطقه عسلویه واقع شده است و به دلیل وجود کوه‌هایی در اطرافش، از آلودگی زیاد و رطوبت شدید منطقه عسلویه دور است. به همین دلیل به جم، لقب پاک‌ترین شهر نزدیک عسلویه را داده‌اند. جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بسیار است و همواره گردشگران فراوانی را به سفر به این منطقه ترغیب می‌کند. از مهمترین نقاط دیدنی این شهرستان می‌توان به کوه پردیس (پدری)،  باغ‌های لیمو و زیتون،  پیر بی‌بی بانو،  پیر بیراهه آبگرمک، جنگل گلوبردکانن و… اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، وجود منابع کاری فراوان در این منطقه جم را به یک شهرستان مهاجرپذیر تبدیل کرده است که نتیجه آن ورود فرهنگ‌ها و قومیت‌های گوناگون به این منطقه است. از ویژگی‌های اقتصادی جم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گسترش بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی در سال‌های اخیر
  • اشتغال ۴۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم، که این امر سبب بالا رفتن سطح معیشتی و درآمدی مردم منطقه و شهرهای هم‌جوار شده است.
  • شهرستان جم از جهت کشت انواع مرکبات و گونه‌های دیگر گیاهی و درختی کم‌نظیر است.
  • وجود منابع گاز و آب در بطن کوه‌های هم‌جوار

با توجه به موارد ذکرشده در بالا می‌توان نتیجه گرفت شهرستان جم از مناطق مهم منطقه از لحاظ اقتصادی است و رونق اقتصادی در این منطقه در دهه‌های اخیر چشمگیر بوده است. این شرایط می‌تواند به رونق بورس جم نیز کمک کند.

نحوه دریافت کد بورسی در جم چگونه است؟

روند ورود و فعالیت در بازار بورس چندان پیچیده و سخت نیست و اساسا تمامی مراحل به سادگی و به صورت آنلاین انجام می‌شود. فرایند دریافت کد بورسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای دریافت کد بورسی در جم لازم است مراحل زیر را سپری کنید:

در قدم اول در سامانه سجام ثبت نام می‌کنید. سجام، سامانه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات مشتریان بورسی و یکپارچه سازی این اطلاعات است. هر شخص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در بازار بورس را دارد باید در سجام ثبت نام کند؛ این قانون حتی شامل حال اتباع خارجی نیز می‌شود. با مراجعه به سامانه sejam.ir می‌توانید به طور مستقیم و تنها با پر کردن فرم‌های مربوطه، در عرض چند دقیقه ثبت نام خود را کامل و کد بورسی خود را دریافت کنید.

بعد از ثبت نام در سجام، باید احراز هویت شوید. احراز هویت نیز به دو صورت حضوری و آنلاین قابل انجام است. در احراز هویت حضوری، شما به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه می‌کنید و توسط مسئول مربوطه احراز هویت می‌شوید. در احراز هویت آنلاین با نصب اپلیکشین‌های معتبر که در خود سامانه سجام معرفی شده‌اند، می‌توانید مرحله احراز هویت را سپری کنید تا کد بورسی برای شما صادر شود. اگر نمی‌توانید از سامانه‌های آنلاین استفاده کنید، دفاتر پیشخوان دولت تمامی مراحل ثبت نام و دریافت کد بورسی در جم را برای شما انجام خواهند داد.

تنها با دریافت کد بورسی نمی‌توانید در بورس جم فعالیت کنید زیرا هنوز در کارگزاری ثبت نام نکرده‌اید. ثبت نام درکارگزاری برای دریافت کد معاملاتی ضروری است. کارگزاری آگاه امکان ثبت نام همزمان سجام و کارگزاری را برای تمامی کاربران ارائه کرده است. برای شروع  فعالیت در بورس جم کافی است به سامانه آگاه اکسپرس مراجعه کنید تا ثبت نام سجام و کارگزاری هم‌زمان و تنها با یک بار پر کردن فرم‌های هویتی، مالی، شغلی و… برای شما انجام شود. ضمن این‌ که ثبت نام شما رایگان خواهد بود. در نهایت برای احراز هویت می‌توانید به دفاتر پیشخوان دولت منتخب آگاه در جم مراجعه کنید یا به شعبه کارگزاری در این شهر بروید. اگر از قبل احراز هویت سجام را انجام داده باشید، نیازی به احراز هویت مجدد برای کارگزاری آگاه نیست و با امضای یک قرارداد الکترونیک در سامانه آگاه اکسپرس، ثبت نام شما تکمیل خواهد شد.

کدام موسسه را برای آموزش بورس در جم انتخاب کنیم؟

درست است که پس از دریافت کد بورسی و کد معاملاتی، امکان فعالیت در بازار بورس جم برای‌ شما فراهم می‌شود، اما این نکته را فراموش نکنید که بدون داشتن علم و دانش بورسی، ریسک سرمایه‌گذاری بالا می‌رود. حتی برای یک خرید و فروش ساده شما احتیاج به آموزش و یادگیری استفاده از سامانه معاملاتی آنلاین دارید. لازم است ابتدا نحوه کاربری این نرم‌افزار را بیاموزید و پس از آن، بهترین سهم را برای معامله بیابید.

افرادی که با توجه به شنیده‌ها و سیگنال‌های نامعتبر اقدام به خرید و فروش‌ می‌کنند، خود را دچار زیان‌های جبران‌ناپذیر خواهند کرد. این کار نه تنها به خود شخص بلکه به وضعیت کلی بازار بورس نیز آسیب می‌زند. زیرا بدون مهارت و دانش و تنها با تکیه بر هیجانات خود معامله کرده و با این کار، تعادل و روند منطقی عرضه و تقاضا را در بازار بورس بر هم می‌زنند.

برای آن که شاهد این اتفاقات نباشیم توصیه ما این است که سطح دانش عمومی خود را بالا ببرید. کارگزاری آگاه با برگزاری دوره‌های آموزش بورس در جم و تمامی نقاط ایران، امکانات و خدمات آموزشی را در دسترس همگان قرار داده است. برای استفاده از خدمات آموزش بورس آگاه در جم به بآشگاه مشتریان مراجعه و فهرست کلاس‌ها را مشاهده کنید.

در دوره‌ها و کلاس‌های حضوری و آنلاین آگاه، دانش‌پذیران از سطوح ابتدایی تا مرحله تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای و موفق آموزش می‌بینند. برای شروع می‌توانید در کلاس‌های مبانی سرمایه‌گذاری و تور آنلاین خدمات آگاه شرکت کنید تا با مفاهیم و اصطلاحات ابتدایی آشنا شوید و نحوه کاربری نرم‌افزار آساتریدر را ‌بیاموزید. در مرحله بعد با شرکت کلاس‌های تابلوخوانی و فیلترنویسی، تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی و روانشناسی بازار گام به گام با آگاه، در جهت کسب مهارت در بورس پیش می‌روید.

در نهایت توجه داشته باشید که مهمترین عامل برای کسب موفقیت در بازار سرمایه و  بورس جم داشتن دانش کافی و تجربه وافی است. اگر وقت و توان کافی برای بالا بردن سطح دانش بورسی خود ندارید، بهتر است از روش‌های سرمایه‌گذاری غیر مستقیم استفاده کنید و به این ترتیب، دارایی خود را به دست افراد حرفه‌ای و متخصص بسپارید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339017

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر