2

از تجلیل پیشکسوتان رسانه تا بوسه یک روحانی بر دستان پدر علم ارتباطات ایران

  • کد خبر : 33908
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱:۳۳

دیشب ، روزنامه نگاران ایرانی ، از طیف های مختلف ، بی توجه به گرایش های سیاسی شان ، فقط و فقط به عنوان روزنامه نگار دور هم جمع شدند و فقط و فقط به عنوان ایرانی ، از بزرگانشان در عرصه رسانه تجلیل کردند.

شب گذشته ، “باغ زیبا” در خیابان شریعتی تهران ، شاهد یک حرکت زیبا بود: تجلیل از سه استاد پیشکسوت عرصه خبر و رسانه ، “امیرحسین فردی ، جلال رفیع و حسین قندی” .


صدها روزنامه نگار به دعوت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردهم آمده بودند تا هم چهارمین جشنواره فصلی مطبوعات را برگزار کنند و هم ، از سه “پیش نگار” رسانه های ایران که هرکدامشان بر فرد فرد رسانه نگاران امروز “حق استادی” دارند ، تجلیل کنند.

تجلیل از پیش نگاران رسانه

امیرحسین فردی ، که نسل امروز روزنامه نگاران ایرانی ، با “کیهان بچه ها”ی او خواندن و نوشتن مطبوعاتی را فراگرفتند ، جلال رفیع که سال ها با ستون نویسی در روزنامه اطلاعات ، از ستون های اخلاقی و حرفه ای مطبوعات در ایران است و حسین قندی که از او به عنوان “شاعر تیتر” روزنامه های ایران ، بزرگانی هستند که نه فقط بر گردن روزنامه نگاران ، حق دارند بلکه همه ایرانیانی که در عصر حاضر ، دانستن را حق خود دانسته اند و با رسانه ها پیوند داشته اند ، وامدار آنانند که چراغ مطبوعات را به سهم خود روشن و جریان اطلاع رسانی را – با همه مشکلات و تنگناهایش – زنده نگه داشته اند.

دراین میان ، منصفانه باید از معاونت مطبوعاتی نیز به نیکی یاد کنیم که در هیاهوی سیاست بازی های روزمره که امان مردم را بریده است ، سراغ بزرگان و استادان فرهیخته رفته و اسباب تجلیل از آنها را نه بعد از رفتنشان که در زمان حیاتشان فراهم آورده است.
دعایینکته این که این تجلیل ، فقط با اهدای لوح و خواندن خطابه صورت نگرفت بلکه به هر کدام از این سه استاد ، حواله یک دستگاه خودرو تقدیم شد که اقدامی ارزنده بود.

از حاشیه های جالب این مراسم ، نحوه برخورد مؤدبانه و درس آموز حجه الاسلام دعایی ، مدیر مسوول باسابقه روزنامه اطلاعات بود که وقتی برای سخنرانی به روی سن دعوت شد ، در مسیر حرکتش ، به سراغ دکتر معتمدنژاد – پدر علم ارتباطات ایران – رفت و در حضور جمع ، خم شد و دست او را بوسید.

سیدحسام الدین سراج ، خواننده شهیر ایرانی هم با گروهش به جشن تجلیل از پیش نگاران آمده بود تا با شعر و موسیقی ، قدردانی جامعه هنری کشور از استادان پیشکوت رسانه را اعلام کند.

دیشب ، روزنامه نگاران ایرانی ، از طیف های مختلف ، بی توجه به گرایش های سیاسی شان ، فقط و فقط به عنوان روزنامه نگار دور هم جمع شدند و فقط و فقط به عنوان ایرانی ، از بزرگانشان در عرصه رسانه تجلیل کردند تا شبی به یاد ماندنی در تاریخ مطبوعات ایران رقم بخورد…دست مریزاد به بانیان!

عصر ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=33908

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]