5

باید ۴ میلیارد نفر متولد بشود تا یک نفر بشود ادیسون که دنیا را تکان ‌دهد.

  • کد خبر : 3391
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲

عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد که این روزها سرگرم سرکشی و افتتاح پروژه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف کشور است، روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه آزاد واحد بروجرد حضور پیدا کرد که البته حضور وی در این دانشگاه با حاشیه‌هایی همراه بود. افق – فارس:روز پنجشنبه مسئولان دانشگاه آزاد به […]

عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد که این روزها سرگرم سرکشی و افتتاح پروژه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف کشور است، روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته در دانشگاه آزاد واحد بروجرد حضور پیدا کرد که البته حضور وی در این دانشگاه با حاشیه‌هایی همراه بود.

افق – فارس:روز پنجشنبه مسئولان دانشگاه آزاد به دلیل حضور جاسبی امتحانات پایان ترم تحصیلی را به ۱۵ تیر موکول کردند و در جلسه‌ای احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد واحد بروجرد به سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به نظریه کوانتوم اشاره کرد و طبق این نظریه به تمجید از رئیس خود پرداخت که در ذیل به متن کامل این بخش از سخنان سیف می‌پردازیم.

“کوانتوم را از این بابت انتخاب می‌کنم که به ترلوژی یا عرفان نزدیک است، به خاطر اینکه کسانی که کوانتوم می‌دانند حرف‌هایی را می‌زنند که کلاسیک‌ها هم شاید نفهمند و کسانی که عارفانه حرف می‌زنند، آنها نیز شاید عوامند و متوجه نشوند.

چند سال پیش در آلمان جلسه‌ای گذاشتند. آقای هایزنبرگ را انتخاب کردند و به او گفتند، آقای هایزنبرگ از دنیای کوانتوم زندگی را تعریف کن. او گفت در این مجموعه چه کسانی هستند؟ آنها گفتند علوم‌پایه. او گفت از خودشان استفاده می‌کنم. اولین سؤال من این است که اگر این تاس را بالا بیندازیم به چه احتمال عدد ۶ پائین می‌آید. گفتند به احتمال یک ششم. هایزنبرگ گفت شما اشتباه می‌کنید، من تاس را صد بار بالا می‌اندازم ولی عدد ۶ در هیچکدام نمی‌آید. اگر بخواهد تا صبح احتمال یک ششم عدد ۶ بیاید این تاس میلیاردها بار باید بالا انداخته شود که شاید به احتمال یک ششم عدد ۶ بیاید.

هایزنبرگ رو کرد به ریاضی‌دانان و گفت‌ آیا درست است؟ همه گفتند بله. گفت جلوتر می‌رویم. از جرم خورشید چقدر باید کم بشود که یک ثانیه نور تولید شود؟ من محاسبه کردم یک میلیون و ۲۵۰ تن باید کم بشود. از جرم خورشید تا یک ثانیه نور تولید بشود و اگر نباشد این وضع، وضع نجومی خورشید این نور تأمین نخواهد شد.

جلوتر برویم، گفت چه مقدار سلول در مغز انسان وجود دارد؟ من حساب کردم تعداد ۱۰۰ بیلیون سلول تحریک‌پذیر و چند برابر این سلول تحریک‌ناپذیر است. بر هم کنش اینها رفتار انسان را مشخص می‌کند. اگر نباشد این تعداد نجومی سلول فرد، این رفتار هنجاری را ندارد. گفتند آقای هایزنبرگ اینها چه ربطی به فلسفه زندگی دارد؟ گفت اتفاقاً ربطش همین جاست. باید ۴ میلیارد نفر متولد بشود تا یک نفر بشود ادیسون که دنیا را تکان ‌دهد.

این مدیر دانشگاه آزاد ادامه داد: باید این جمعیت بشود تا یکی بشود حضرت روح‌الله و از یک پشت بام کوچک دنیا را نظاره کند و در این نظاره به جز خدا کسی را نبیند. این از لحاظ مذهبی است و “از لحاظ مدیریتی باید ۴ میلیارد جمعیت بگذرد تا یکی مثل دکتر جاسبی ظهور کند. بیاید ۴۰۰ دانشگاه را تولید کند بدون هیچ‌گونه پشتیبانی مالی. ”

از هایزنبرگ سؤال پرسیدند که آقای هایزنبرگ اینها چرا اینقدر قوی هستند؟ برگشت گفت اینها نسبت به مردم یک فرقی دارند. فرقش این است که اینها نیروی درونی دارند. گفت حالا این نیروی درونی را تفسیر کن. گفت الان تفسیر می‌کنم. گفت آقای نیوتون گفته است نور به صورت پیوسته وجود دارد. من می‌گویم نور پیوسته نیست، نور به صورت کوانتیته است. یعنی چی؟ یعنی اینکه نور بسته بسته است و هر بسته یک انرژی خاصی دارد. یک مثال خیلی ساده زد. گفت این نردبان را در نظر بگیرید. اگر بخواهید صعود کنید یک پا را روی پله اول، پای دوم را روی پله دوم. اگر پای دوم بین پله اول و دوم قرار بگیرد، صعود صورت نخواهد گرفت. گفت‌ اینهایی که این خصوصیت را دارند این انرژی را به اندازه خاص خودش رها می‌کنند. گفت اگر زندگی تمام مردم دنیا را به تخم‌مرغ تشبیه کنیم، همه مردم دنیا به وسیله نیروی خارجی این تخم مرغ را می‌شکنند ولی این جور افراد تخم‌مرغ را از داخل می‌شکنند، پس ما هم خیلی نگران نباشیم. دانشگاه زیاد می‌زنیم به خاطر اینکه آن نخبه‌ها زیاد بشوند و زندگی را برای همه تفسیر کنند. بنده چون که می‌خواهم بروم این‌گونه صحبت می‌کنم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر