4

طرح مجلس برای افزایش حقوق کارگران ۲ بار در سال

  • کد خبر : 339421
  • ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از طرح جدید نمایندگان برای افزایش حقوق کارگران را تشریح کرد.

طرح مجلس برای افزایش حقوق کارگران 2 بار در سال

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده، اظهار کرد: هنوز میزان دقیق افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ مشخص نیست، اما در مجلس تلاش می‌کنیم این میزان کمتر از افزایش حقوق کارمندان نباشد.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان طیق لایحه بودجه سال آینده، گفت: فعلا جلسات شورای عالی کار برای میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده در حال برگزاری است که انتظار داریم حمایت‌های مناسبی از کارگران از لحاظ تأمین و بهبود وضع معیشتی صورت گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید وضعیت رفاهی و معیشتی کارگران در حدی باشد که به راحتی بتوانند مخارج زندگی‌شان را تأمین کنند، در صورتی که امروز شاهدیم، کارگران حتی در تأمین نیازهای اولیه‌ زندگی‌شان از قبیل مسکن و مایحتاج عمومی نیز با مشکل مواجه‌ هستند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه کارگران با حقوق حداقلی مشغول انجام وظایف‌شان هستند، گفت: کارگران دارای شأن و منزلتی هستند که در دین اسلام نیز به آن تأکید شده، از طرف دیگر چرخ تولید و اقتصاد کشور به دست کارگران می‌چرخد، بنابراین باید از سطح زندگی  رفاه عمومی نسبی برخوردار باشند.

وی همچنین از طرح جدید نمایندگان مجلس برای افزایش حقوق کارگران خبر داد و افزود: طبق ماده ۴۲ قانون کار، شورای عالی کار می‌بایست براساس نرخ تورم، نسبت به تعیین و افزایش میزان حقوق و دستمزد اقدام کند، اما در هیچ جای آن قید نشده که این اقدام می‌‌بایست صرفا یک بار در سال انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: براساس طرح جدید تعدادی از نمایندگان مجلس، شرایطی را فراهم کرده‌ایم که حقوق کارگران دو بار در سال و هر شش ماه، تعیین و شورای عالی کار نسبت به افزایش آن متناسب با نرخ تورم اقدام کند.

اسماعیلی تصریح کرد: این طرح آماده شده و به زودی، جهت اعلام وصول، تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد تا پس از تصویب نهایی و قانونی شدن آن بتوانیم در راستای کمک به وضع معیشتی کارگران اقداماتی را انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از اعلام وصول طرح تغییر در نحوه تعیین میزان افزایش حقوق کارگران، این طرح در یکی از جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر