11

سیسیل جزیره زیبای آتشفشانی ایتالیا+ تصاویر

  • کد خبر : 339718
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

سیسیل نام جزیره ای در جنوب ایتالیا می باشد و در واقع بزرگترین و مشهور ترین جزیره این کشور می باشد که استان آگریجنتو با مرکز پالرمو را در خود جای داده است.مساحت این جزیره ۲۵٬۷۱۱ کیلومتر مربع یا بعبارتی ۹ هزار و ۹۰۰ مایل مربع می باشد که جمعیتی ۵٬۰۵۰٬۴۸۶ نفری را در خود […]

سیسیل نام جزیره ای در جنوب ایتالیا می باشد و در واقع بزرگترین و مشهور ترین جزیره این کشور می باشد که استان آگریجنتو با مرکز پالرمو را در خود جای داده است.مساحت این جزیره ۲۵٬۷۱۱ کیلومتر مربع یا بعبارتی ۹ هزار و ۹۰۰ مایل مربع می باشد که جمعیتی ۵٬۰۵۰٬۴۸۶ نفری را در خود جای داده است.جزیره سیسیل در خود تاریخ ، صنعت توریسم و خیلی موارد دیگه را جای داده است.
این جزیره با آبراه مسینا از خشکی جدا گردیده و بخش اعظم آن را کوه و نوار باریک ساحلی تشکیل می‌دهد و بلندترین کوه در این جزیره دارای ارتفاع ۳۳۵۰ متر از سطح دریا بوده که آتشفشان فعال و مشهور اتنا در قله این کوه مقرر است.
سیسیل سرنخ همه چیز است پس اگر به ایتالیا رفتید حتما از این جزیره بازدید کنید چرا که اگر این جزیره را ندیده باشید گویی ایتالیا را ندیده اید این جمله معروف ازگوته به خوبی گویای میزان اهمیت آن می باشد و به شما نشان می دهد سیسیل تا چه حد زیبا است گویی تمام ایتالیا محدود به آن است.
اتنا یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان است. این کوه حدود ۳۳۰۰ متر ارتفاع دارد و در سواحل شرقی سیسیل قرار گرفته است. بیشتر فوران های این آتشفشان در قله ی آن اتفاق می افتد و به ارتفاع آن می‌افزاید و یا اینکه از ارتفاع آن می‌کاهد. در طول زمستان، گردشگران به این کوه می آیند تا در دامنه ها و شیب های آن به اسکی بازی بپردازند. در ماه های گرم سال،‌ گردشگران ماجراجو به این کوه می‌آیند تا به صخره نوردی و یا کوه نوردی در اتنا بپردازند. در دامنه های شمالی این کوه که فعالیت آتشفشانی کمتری دارند و از طریق ماشین هم امکان دسترسی به آن ها مقدور است، تورهایی وجود دارند که شما را به مناطقی می برند که در آنجا می توانید فوران های آتشفشان را مشاهده کنید.
یکی دیگر از جاذبه های سیسیل، سیراکوز است. سیراکوز مدتی مهم ترین شهر دنیای غرب باستان بود. از این شهر ۲۷۰۰ ساله در کتاب مقدس، در نوشته های سیسرون و در خیلی از افسانه‌های باستانی یاد شده است. قدیمی ترین بخش سیراکوز در آن سوی سواحل و در جزیره ی Ortiga قرار گرفته و تعداد زیادی کلیسا و سایت های باستان شناختی مهم در آن وجود دارد. یک گورستان باستانی هم در این بخش قرار دارد که قدمت آن به ۱۲۷۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد.جزیره های آیولین از جزیره های جذاب به خصوص در ماه های گرم سال بیشتر متقاضی دارند،‌ اما در ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) انتظار ازدحام جمعیت را داشته باشید. در ماه های سرد سال خدمات کشتی و قایق رانی ممکن است به خاطر بدی هوا کنسل شود. ولی در سایر اوقات سال،‌ این سواحل و جزیره ها تجربه ای عالی را برای شما رقم خواهند زد. بخصوص با غذاهای دریایی لذیذی که در این منطقه موجود است.غارهای دیایی که بازتاب نور خورشید بر روی آب های فیروزه ای رنگ آن فضایی را ایجاد کرده که توانسته جزیره مارتیمو را به یکی از جاذبه های طبیعی پربازدید تبدیل کند. شنیدن صدای امواج آب بر دیوارهای این غار فضای دلنشینی را پدید می آورد، حتما در سفرتان به سیسیل از این غارها دیدن فرمایید.برج ساعت نجومی که در سال ۱۹۳۳ افتتاح شده دارای ساعتی ساده و ساعتی نجومی هست، در کنار کلیسا قرار گرفته و یکی از اماکن دیدنی هست که توریست های سیسیل حتما از اون بازدید می کنند. البته دلیل این همه شهرت تنها زیبایی بنا نیست بلکه به این خاطر هست که این ساعت بزرگترین و پیچیده ترین ساعت مکانیکی و نجومی در جهان است. بهترین حالت برای تماشای این ساعت نجومی در بالاترین نقطه ی ساعت است تا بتوانید به راحتی به تماشای ناقوس ها و مجسمه های داخل بنا از نزدیک بپردازید.
به طور کلی سیسیل به جزیره ی آتشفشانی معروف است، دهانه کوه آتشفشانی که در این جزیره وجود دارد آخرین فعالیتی که داشته در سال ۱۸۸۸ بوده و این روزها تبدیل به جاذبه ای برای گردشگری در این شهر شده است.
غار موزه که تا دهه ۵۰ مردم سیسیل در آن زندگی می کردند. اما هم اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این غار در ۱۸ کیلومتری شمال غربی تراپانی در سواحل غرب سیسیل قرار گرفته است. با رفتن به این غار انگار در زمان سفر خواهید کرد.

عکاس و خبرنگار: وصی اله محمودی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=339718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر