7

وزیر صنعت: رشد کشور در حوزه صنعت و معدن تا پایان سال به ۶ درصد می‌رسد

  • کد خبر : 340230
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

 وزیر صنعت گفت: حرکت صنعتی و معدنی کشور در شرایط تحریم استمرار پیدا کرد و رشد کشور در حوزه صنعت و معدن تا پایان سال به ۶ درصد خواهد رسید.

وزیر صنعت: رشد کشور در حوزه صنعت و معدن تا پایان سال به 6 درصد می‌رسد

به گزارش افق انلاین ، علیرضا رزم‌حسینی صبح امروز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های مس سرچشمه با اشاره به این که در کشور ما از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، بحث معادن است اظهار داشت: معادن ایران در چند دهه اخیر در توسعه حرکت‌های بسیار خوبی را آغاز کرده ‌است.

وی صنایع معدنی، فولاد و آلومینیوم را به عنوان صنایع مادر دانست و عنوان کرد: در رفسنجان و شهر بابک نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد پروژه جدید مس با برنامه‌ و زمان‌بندی مشخص آغاز شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های مادر و صنعتی بزرگ، محور توسعه منطقه‌ای هستند بیان کرد: باید به سمتی برویم و مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

وی ادامه داد: شرکت ملی صنایع مس از شرکت‌های مهمی است که می‌تواند محور توسعه منطقه‌ای بوده و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید و توسعه، محور توسعه باشد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها، ملت ایران و دولت مقاومت کرده است گفت: در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم که در حوزه تولید خودرو ۲۸ درصد رشد کردیم و در سایر صنایع هم رشد داشته‌ایم.

وی با بیان این که در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همین ‌گونه بود افزود: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به ۵٫۴ درصد رسیده و تا پایان سال ۶ درصد خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که در تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی دیدیم که امیدواریم با تولید واکسن، بخش تجارت کشور هم نجات پیدا کند گفت: صادرات در ۹ ماهه اخیر روند افزایشی دارد و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت و تراز مثبتی در پیش است.

وی با اشاره به این که در این مدت پیشر‌فت‌های خوبی در حوزه صنعت مس صورت گرفته و رشد ۱۲ درصدی در تولید صنعت مس را شاهد هستیم اظهار داشت: امروز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان عملیات جدید توسعه مس شامل کنسانتره، بخش‌های معدنی افزایش استخراج از معادن و پروژه‌های بیمارستان بحران و غیره افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: مجموعه مس، محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود و امسال صادرات خیلی خوبی انجام شده و تا پایان سال هم رشد خوب صادراتی را شاهد خواهیم بود و زمینه اشتغال خوبی فراهم ‌می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=340230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر