3

امریکا در صحرای غربی مغرب مستقر می شود

  • کد خبر : 340407
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹

معاون وزیر خارجه امریکا در امور غرب اسیا و شمال آفریقا در سفر به مغرب، گفت که مغرب، شریک اساسی برای ثبات منطقه ای به شمار می رود.

امریکا در صحرای غربی مغرب مستقر می شود

سفر ” دیوید شینکر” معاون وزیر خارجه امریکا به مغرب، خشم مغربی ها را برانگیخت و کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور از هشتگ ” الداخلیه” در واکنش به افتتاح کنسولگری امریکا در صحرای غربی استفاده کردند.

شینکر با شرکت در نشست خبری به همره “ناصر بوریطه” وزیر امور خارجه مغرب گفت : مغرب ، تنها کشور افریقاست که توافق مبادله آزاد را با آمریکا امضا کرده است.

شینکر ریاست هیات بلندپایه امریکایی را در سفر به مغرب برعهده داشت و دراین سفر ، کنسولگری آمریکا را در شهر الداخله، افتتاح کرد تا توافق تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در روز دهم دسامبر مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را اجرایی کند.

شینکر از روابط مستحکم امریکا و مغرب تمجید کرد و گفت که کشورش با مغرب توافق های گسترده نظامی دارد و دو طرف مبادلات تجاری گسترده با هم در سطوح عالی دارند.

این اقدام درچارچوب اعلام توافق سه جانبه میان امریکا و مغرب و رژیم اسرائیل است که روز بیست و دوم دسامبر گذشته در رباط امضا شد و طی آن روابط دیپلماتیک میان مغرب و رژیم اسرائیل عادی سازی شد و واشنگتن ، حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=340407

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر