16

چرا دفاتر پیشخوان دولت و کافی نت ها اینقدر شلوغ است؟

  • کد خبر : 341479
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

در مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، علت اصلی این شلوغی را می توان در درخواست مردم برای دریافت خدمات مربوط به سهام عدالت دریافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی افق ؛ چند روزی است که دفاتر پیشخوان دولت سراسر کشور با وجود شرایط کرونایی شاهد حضور بیش از حد مردم در این دفاتر می یاشند.

در مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان، علت اصلی این شلوغی را می توان در درخواست مردم برای دریافت خدمات مربوط به سهام عدالت دریافت.

مردمی که باید حتما مراحل دریافت و احراز هویت کد بورسی را پشت سر بگذارند تا بتوانند سهام عدالت خود را حفظ و یا بفروش برسانند.

انطباق شماره همراه با کد ملی درخواست کننده کد بورسی و به تبع آن درخواست برای ثبت نام سیم کارت جدید و همچنین محدودیت های اعمالی وزارت فناوری و ارتباطات در خصوص ثبت نام سیمکارت جدید برای افراد فاقد سیمکارت در دفاتر پیشخوان خود مزید علت برای ایجاد صف های طولانی در دفاتر پیشخوان و همچنین برخی مراکز خدمات مشترکین اپراتورها گردیده است.

قطعی های مکرر سامانه ثبت نام و احراز هویت سجام و همچنین تاخیر چند ساعته در استعلام و صدور کد پیگیری ثبت نام در سامانه سجام ، خود باعث حضور و معطلی بیش از حد مردم در این دفاتر و کافی نت ها که بعضا مراکز ثبت نام در سامانه سجام می باشند شده است.

برخی شایعات در خصوص ثبت نام جاماندگان سهام عدالت و عدم اطلاع رسانی مسئولان در رسانه ها نیز بر این شلوغی ها افزوده است

اختلال در سامانه های ثبت نام و احراز و هویت و شرایط و قوانین و مقررات از یک طرف و از طرف دیگر عدم اطلاع رسانی کامل  و همچنین ناکافی بودن سواد رسانه ای مردم در  ثبت نام و احراز هویت غیرحضوری  و یا عدم  استفاده مردم از سامانه های نوبت دهی دفاتر پیشخوان عمده دلایل شلوغی دفاتر پیشخوان دولت می باشد.

بنظر می رسد مسئولان سازمان بورس  می بایست با اطلاع رسانی کامل از روند مربوط به سهام عدالت ، بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی و سلامت مردم بیش از گذشته اهمیت قائل شوند.

خبرنگار: سیدجواد میربابایی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=341479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر