9

جزئیات نامه احمدی‌نژاد به بایدن | گفتگوی اختصاصی فاکس‌نیوز با رئیس جمهوری پیشین ایران

  • کد خبر : 341564
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران یک نامه به جو بایدن فرستاده و در آن شرایط امروز جهان را برای رئیس جمهوری تازه آمریکا شرح داده است.

گفتگوی اختصاصی فاکس‌نیوز با احمدی‌نژاد

به گزارش افق آنلاین به نقل از فاکس‌نیوز، ایمی کلاگ که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بارها به ایران سفر و در نشست‌های خبری او هم شرکت کرده بود، این بار از آمریکا پای صحبت‌های رئیس جمهوری پیشین ایران نشسته و با احمدی‌نژاد گفتگو کرده است؛ چهره‌ای که تحلیلگران فاکس‌نیوز معتقدند در نظرسنجی‌های اخیر بخت اول و گزینه برتر مردم ایران برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

هر چند بعید است این عضو پرحاشیه و جنجالی مجمع تشخیص نظام فرصت حضور در انتخابات را بیابد و به احتمال زیاد شورای نگهبان شایستگی او را برای ورود دوباره به عرصه قدرت تایید نمی‌کند. با این حال، احمدی‌نژاد دست از تلاش برنمی‌دارد و نوشتن نامه به رئیس جمهوری تازه آمریکا بخشی از این برنامه است. او درباره انتخابات سال آینده گفت: «من پیشگو نیستم و نمی‌توانم درباره آینده حرف بزنم؛ کاری که برخی انجام می‌دهند. با این حال، هر وقت پای اراده مردم به میان آمده، پیامد آن صلح، برادری، عدالت، آزادی و دوستی بوده است.»

رئیس جمهوری پیشین ایران با اشاره به اینکه شخص رئیس جمهوری آمریکا چندان را در تعیین راهبردهای سیاسی ایالات متحده دست بالا را ندارد و این عرصه را دست‌های پشت پرده هدایت می‌کنند، درباره نامه خود به بایدن افزود: «من نامه را این هفته برای آقای بایدن فرستادم و در آن اوضاع امروز جهان را برایش شرح دادم. از او خواستم محکم بایستد و سیاست‌ها را به سوی صلح و عدالت تغییر دهد. برای ایشان دعا هم کردم.»

احمدی‌نژاد در توییتر بسیار فعال است و این روزها بیشتر روی نامه نوشتن و روابط خانوادگی تمرکز می‌کند. او درباره اینکه دوست دارد دوران ریاست جمهوری‌اش چگونه یاد آورده شود گفت: «مثل هر انسان دیگر، من هم دوست دارم مردم مرا با خاطره‌های خوب به یاد بیاورند. بسان کسی که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دوستی، صلح و عدالت را برقرار کند.» هر چند شاید گروهی از مردم ایران نظری جز این داشته باشند.

با اینکه احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری چندان به داشتن روابط خود با ایالات متحده میل نداشت اما به نظر می‌رسد او به خاطر از دست دادن این فرصت پشیمان شده باشد: «معتقدم نه‌تنها مردم ایران و آمریکا از این دشمنی آسیب می‌بینند، بلکه دیگر ملت‌ها هم آسیب دیده‌اند. چون نمی‌توانند از توان و ظرفیت دو ملت ایران و آمریکا بهره لازم را ببرند.»

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=341564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. احمدی واقعا دنبال چی هستی مطرح بودن را با حذف شخصیت خود سالهاست عوض کردی در زمان صدارتت راحت میتونستی مردم را دوست بداری. و همیشه محبوب بمانی ولی متاسفانه عملکرد اشتباه تو را به این روز انداخته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر