10

سال آینده سرعت و عمق بیشتری به بازار سرمایه می‌دهیم تا تحقق رقم ۱,۴۰۰ هزار میلیارد تومان محتمل‌تر باشد

  • کد خبر : 341837
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴

وزیر اقتصاد گفت: سال آینده ۱۴۰۰ هزارمیلیارد تومان تامین مالی از طریق بازارسرمایه انجام خواهیم داد.

فرهاد دژپسند :: خبرگزاری خانه ملت

وزیر اقتصاد گفت: سال آینده ۱۴۰۰ هزارمیلیارد تومان تامین مالی از طریق بازارسرمایه انجام خواهیم داد.

به گزارش افق انلاین ، فرهاد دژپسند عصر امروز در حاشیهجلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به افزایش مصوبات هیئت مقررات زدایی در دو سال اخیر که جهش خوبی داشته است گفت: با این مصوبات صدور مجوزها کاهش یافته و به عنوان مثال برای صدور مجوز اصناف از ۵۴ روز به ۴ تا ۸ روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امروز جلسه پرتحرکی داشتیم، گفت: امسال خوشبختانه به رغم فشارها و جنگ اقتصادی و همچنین شیوع کرونا، شرایط اقتصادی کنترل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه برنامه ریزی کرده بودیم تا تأمین مالی امسال هزار هزار میلیارد تومان از مجموع بازار پول و سرمایه باشد گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تأمین مالی شد. این در حالی است که سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تأمین مالی کردیم.

رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: برنامه ریزی ما این است که سال آینده ۱,۴۰۰ هزار میلیارد تومان از این دو بازار (بازار پول و سرمایه) و سرمایه گذاری خارجی تأمین مالی داشته باشیم.

مهر/وی ادامه داد: تأمین مالی از بورس را سال آینده با ایجاد شرکت‌های سهامی عام و صندوق‌های پروژه پیگیری خواهیم کرد. بنابراین سال آینده سرعت و عمق بیشتری به بازار سرمایه می‌دهیم تا تحقق رقم ۱,۴۰۰ هزار میلیارد تومان محتمل‌تر باشد.

دژپسند تاکید کرد: امسال سرمایه گذاری خارجی خوبی داشتیم اما سال آینده باید قطعاً بیشتر باشد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره کاهش اعتماد مردم به بازار سرمایه گفت: دنبال فرهنگ سازی هستیم تا مردم به روش غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند تا تنش‌ها کمتر شود چون این التهابات بیشتر به دلیل سرمایه گذاری مستقیم مردم در بورس است.

وی تاکید کرد: آمادگی داریم عرضه اولیه‌های زیادی داشته باشیم اما منتظریم تا حواشی روانی بازار سرمایه حذف شده و این بازار به تعادل برسد. اگر تحلیل‌های کارشناسان بازار سرمایه را مطالعه کنید پیامشان این است که بازار سرمایه در حال عبور از این شرایط است.

به گفته وزیر اقتصاد در ۹ ماهه امسال سودآوری شرکت‌های بورسی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته سه برابر شده است. وی درباره اظهارات گذشته خود مبنی بر عرضه اولیه بزرگ به مناسبت ولادت حضرت زهرا گفت: من این عرضه اولیه را به صورت مشروط اعلام کرده بودم و بستگی به شرایط بازار دارد و اگر این شرایط نامساعد باشد آن را انجام نمی‌دهیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=341837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر