7
سید حمید طباطبایی :

امام در وصیت‌نامه خود نوشت نظامیان در سیاست دخالت نکنند

  • کد خبر : 341842
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳

سخنان امام درباره دخالت نکردن نظامیان فقط مربوط به زمان جنگ نیست بلکه این مطالب را ایشان در وصیت نامه خویش بیان کرده اند. آیا جناب آقای اکرمی وصیت نامه را مربوط به زمان جنگ می دانند؟ وصیت شخصیتی همانند پدر پیر و مراد عارف مردم ایران زمان دار نیست و برای نسل های بعد است.

امام در وصیت‌نامه خود نوشت نظامیان در سیاست دخالت نکنند

افق انلاین ، سید حمید طباطبایی در یادداشتی نوشت:

 

امروز در کمال ناباوری در خبرها خواندیم که جناب حجه الاسلام و المسلمین اکرمی درباره وصیت امام خمینی مبنی بر «عدم حضور نظامیان در سیاست» گفته اند: «منع ورود نظامیان به عرصه سیاست مربوط به دوران ابتدای انقلاب و بیش از همه مربوط به دوران جنگ است. شاید زمان آن رسیده تا یک بار درباره موضوع نظامیان و ورود آنها به انتخابات و عرصه سیاست با شفافیت صحبت و تعیین تکلیف کنیم.در شرایط فعلی دیگر حساسیت‌های گذشته درباره کاندیداتوری نظامیان وجود ندارد».

برای من این سخنان به قدری ناباورانه است که از خدا می خواهم ایشان صدور آن را تکذیب کند. زیرا:

 

۱- سخنان امام درباره دخالت نکردن نظامیان فقط مربوط به زمان جنگ نیست بلکه این مطالب را ایشان در وصیت نامه خویش بیان کرده اند. آیا جناب آقای اکرمی وصیت نامه را مربوط به زمان جنگ می دانند؟ متأسفانه باید خدمت ایشان عرض کنم که یا از زمان و موقعیت صدور این سخنان بی اطلاع هستند و یا معنای وصیت به نسل های بعد را نمی دانند!!

 

وصیت شخصیتی همانند پدر پیر و مراد عارف مردم ایران زمان دار نیست و برای نسل های بعد است.

 

۲- بسیار مناسب است که ایشان درباره این موضوع – بنا به گفته خودشان- با شفافیت صحبت کنند. اما قبل از آن لازم است بفرمایند که آیا هنوز به امام و راه و خط امام ملتزم هستند؟ آیا به فرموده رهبر معظم انقلاب که همه هویت انقلاب را از امام می دانند، باور دارند؟. اگر چنین است – که حتما چنین است- شفافیت ایشان باید بیان روشن وصیت امام باشد. آنجا که دروصیت نامه خویش می نویسند:

 

«وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان طور که از مقررات نظام، عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ و قوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند. در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که ـ بی اشکال به تباهی کشیده می شوند ـ و یا در بازیهای سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شورای رهبری است که با قاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا کشور از آسیب در امان باشد.»

 

۳- اما اینکه جناب آقای اکرمی گفته اند«در شرایط فعلی دیگر حساسیت‌های گذشته درباره کاندیداتوری نظامیان وجود ندارد» ، اولا که غلط است و ثانیا اگر راست باشد موجب آن است که همه بر این جامعه خون گریه کنیم که چرا نسبت به وصایای امام حساسیت ندارد. البته بنده خدمت ایشان عرض می کنم که عاشقان امام، هم پای رهبر انقلاب و مسئولان حقیقی، تا پای جان نسبت به حرمت «امام انقلاب» حساسیت دارند.

 

منبع: جماران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=341842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر