3

فاجعه حذف تیم ملی امید گذشته و سکوت آزار دهنده‌ از طرف مسئولان

  • کد خبر : 3420
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹

۷۲ ساعت از فاجعه حذف تیم ملی امید گذشته و سکوت آزار دهنده‌ای که بر راهروهای ساختمان فدراسیون فوتبال حاکم است، عادی بودن شرایط و بی‌تفاوتی فدراسیون نشین‌ها پس از این حادثه غم انگیز را به تصویر می‌کشد. انگارنه انگار نسل جدید فوتبالیست‌های ایرانی به شکل تراژیکی نابود شده‌اند. کارمندان فدراسیون فوتبال طبق عادت‌های روزمره […]

۷۲ ساعت از فاجعه حذف تیم ملی امید گذشته و سکوت آزار دهنده‌ای که بر راهروهای ساختمان فدراسیون فوتبال حاکم است، عادی بودن شرایط و بی‌تفاوتی فدراسیون نشین‌ها پس از این حادثه غم انگیز را به تصویر می‌کشد.
انگارنه انگار نسل جدید فوتبالیست‌های ایرانی به شکل تراژیکی نابود شده‌اند. کارمندان فدراسیون فوتبال طبق عادت‌های روزمره در محل کار حاضر شده‌اند. مهدی محمد نبی روی صندلی دبیرکلی فدراسیون تکیه زده، فریدون معینی گوشه اتاق کمیته تیم‌های ملی استراحت می‌کند و عباس ترابیان، رئیس کمیته روابط بین‌الملل هم مشغول گفت و گو با خبرنگاران است. در اوج اعتراض انتقادهای تند و تیز موسپید کرده‌های فوتبال، علی کفاشیان برای بازدید از هیات فوتبال اصفهان عازم این شهر شده و برای خلاص شدن از هجمه انتقادها به دیار نصف جهان پناه برده است.
روز گذشته به جز منتقدان کسی در مورد حذف دردناک تیم ملی امید با محافل رسانه‌ای صحبت نکرد و اکنون تنها ضجه‌های اهالی فوتبال بابت از دست رفتن فرصت صعود به المپیک و باخت تیم ملی امید در یک بازی حیثیتی است که خودنمایی می‌کند.
در این گیرودار فدراسیون فوتبال تنها به صدور اطلاعیه و مقصر جلوه دادن بازیکن دو اخطاره تیم ملی امید اکتفا کرده و تمام تلاشش را برای جلب رضایت فیفا و اعلام نشدن سه بر صفر نتیجه بازی به نفع تیم ملی عراق به کار گرفته است.
طبق اظهارنظر صریح کارشناسان مسائل حقوقی و انضباطی، حضور یک دقیقه‌ای بازیکن محروم در زمین مسابقه به قیمت سه بر صفر اعلام شدن نتیجه بازی به نفع تیم حریف تمام می‌شود اما عزم و اراده‌ای که برای زیر پا گذاشتن قانون به کار گرفته شده نیت اصلی مدیریت فدراسیون فوتبال برای سرپوش گذاشتن روی این رسوایی بزرگ را عیان می‌کند. حالا که تیم ملی امید عراق به دور بعد بازی‌ها صعود کرده مکاتبات فدراسیون فوتبال برای اعمال جریمه نقدی برای بازیکن خاطی و مختومه شدن پرونده باخت تیم ملی امید آغاز شده، بلکه به این وسیله بتوانند از خودشان سلب اتهام کنند.
خبری از استعفا نیست!
اهمال کاری عجیبی که به از بین رفتن یک نسل از فوتبالیستهای نوظهور فوتبال ایران انجامید اگر در هر جای دنیا رخ داده بود شاید به استعفای جمعی یا دستکم برکناری یکی از مسببان اصلی ماجرا منجر می‌شد اما در فدراسیون فوتبال ایران از عزل و نصب‌هایی که پس از هر ناکامی برای تلطیف کردن اوضاع انجام می‌شد خبری نیست.
چنانکه پیش از این هم علی‌کفاشیان به‌واسطه اشتباهات پر حرف و حدیثش هیچ وقت مورد بازخواست مدیران بالادست فدراسیون قرار نگرفت. تیم نوجوانان ایران در دوره ریاست کفاشیان در حالی از صعود به جام جهانی بازماند که دوره قبل حتی موفق شده بود به مرحله دوم رقابت‌ها در نیجریه صعود کند. بعد از این ناکامی، تیم جوانان هم که در حضور تیم‌های کره جنوبی و استرالیا در مرحله مقدماتی مسابقات جوانان آسیا حذف شد.
کنار کشیدن از انتخابات AFC به نفع علی سعیدلو و از دست دادن پست هیات اجرایی AFC یکی دیگر از شاهکارهای مدیریتی رئیس فدراسیون فوتبال است. در حالی که او باید خودش نامزد این سمت می‌شد علی سعیدلو را به عنوان نامزد معرفی کرد و به همین راحتی جایگاه دوازده ساله ایران در AFC از دست رفت. حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱ می‌توانست بهانه مناسبی برای کناره‌گیری کفاشیان از فدراسیون باشد اما او باز هم ترجیح داد به فعالیتش ادامه بدهد. رئیس فدراسیون فوتبال حذف فاجعه بار تیم ملی امید را هم با یک یک عذرخواهی ساده پشت سر گذاشت.
سال گذشته در چنین روزهایی ژان پی یر اسکلاتس ۷۵ ساله به دلیل کسب نتایج تیم فوتبال فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۰ از سمت ریاست فدراسیون فوتبال این کشور استعفا کرد و چندی بعد ریموند دومنک از سمت سرمربیگری تیم ملی فرانسه اخراج شد اما اینجا ورزش اساسا شباهت عجیبی به حوزه‌های دیگر دارد و در روز روشن خورشید را انکار می‌کنند و آب از آب تکان نمی‌خورد.
افکار
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3420

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر