به گزارش افق آنلاین ، محمدعلی نبی‌پور گفت: فرماندار توبیخ شده اخیرا در نشستی مطالبی را طرح کرد که پس از انعکاس رسانه‌ای، واکنشهای مختلفی در بین رسانه‌ها و فضای مجاز در پی داشت لذا استاندار خراسان رضوی بلافاصله دستور بررسی این موضوع را صادر کرد.

وی ادامه داد: اینجانب با همکاری دستگاههای نظارتی به واکاوی موضوع پرداختیم و طی این بررسی متوجه شدیم قسمتی از مطالب بیان شده توسط فرماندار تربت‌حیدریه نادرست و برخلاف سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هرچند این مطالب نظر شخصی گوینده آن است اما با توجه به محرز شدن بیان

مواردی مغایر با سیاستهای کلی نظام، استاندار خراسان رضوی ضمن تذکر و توجیه فرماندار تربت‌حیدریه به صورت حضوری، دستور توبیخ کتبی وی را نیز صادر کرد.

وی افزود: تاکید و توصیه همیشگی به فرمانداران وبخشداران پرهیز از ایجاد مباحث حاشیه‌ای است.

نبی‌پور گفت: بر همین اساس انتظار می‌رود مسوولان خراسان رضوی در همه سطوح مدیریتی با تمام توان در تلاش برای خدمت به مردم عزیز این استان باشند.

علی رستمی مرداد ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور برای مدت چهار سال به عنوان معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه منصوب شد.

برنا/وی پیش از این با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی، در خصوص اظهارتی که موجب توبیخ وی شده است اعلام کرد: چنانچه این سخنان باعث رنجش علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی شده عذرخواهی نموده و پوزش می‌طلبم.

در خصوص انتصاب بخشهایی از مصاحبه اینجانب به منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری، به استحضار می‌رساند در طول ۹۴ دقیقه از این نشست رسانه‌ای همواره عرایض من همگام و همسو با مواضع و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایستادگی، مقاومت و پایداری به عنوان مهمترین راهبرد اساسی در مواجهه با دشمنیهای استکبار جهانی بوده است.

در فایل صوتی منتشر شده به صراحت این مهم بیان شده و خدایی ناکرده هیچ قصد و نیتی در صحبتهای من نبوده است. در روزهای گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی همه دلسوزان، جریانهای سیاسی و فکری را به خویشتنداری دعوت می‌کنم و چنانچه این سخنان باعث رنجش علاقمندان به نظام و انقلاب شده عذرخواهی نموده و پوزش می‌طلبم.

فرماندار تربت‌حیدریه چهار روز پیش در جریان نشستی خبری، اظهارتی کوتاه در مورد مشکلات کشور بیان کرده و بخشی از آن را با ذکر مصداقی نامناسب و نامربوط که اعتراضات صورت گرفته بیشتر مربوط به همین مصداق بوده است، ناشی از عملکرد مجلس جوان و انقلابی دانسته بود.