6

تراکتور چه نقشه‌ای برای پرسپولیس دارد؟ شلیک به قلب یحیی

  • کد خبر : 342085
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷

غیبت کنعانی‌زادگان در قلب دفاع پرسپولیس دربازی مقابل تراکتور می‌تواند به ضرر یحیی گل‌محمدی تبدیل شود.

غیبت کنعانی‌زادگان در قلب دفاع پرسپولیس دربازی مقابل تراکتور می‌تواند به ضرر یحیی گل‌محمدی تبدیل شود.

در بازی تراکتور و پرسپولیس می‌توان منتظر اجرای یک نمایش زیبا از دوئل ذهن‌های زیبا در میانه میدان بود. تقابل دو تیمی که مالکانه‌ترین فوتبال را در لیگ این فصل به نمایش می‌گذارند و رتبه اول و دوم را در مالکیت توپ به خود اختصاص داده‌اند. رقیب پرسپولیس در این بازی چه شیوه‌ای برای حمله کردن دارد؟ ضعف پرسپولیس در خط دفاع در دو بازی پایانی احتمالا باعث می‌شود که مهم‌ترین سوال یحیی گل‌محمدی برای این بازی همین باشد.

نگاهی به حملات و گل‌های تراکتور در این فصل نشان می‌دهد که نبود کنعانی‌زادگان در قلب دفاع پرسپولیس در این بازی می‌تواند به ضرر یحیی تبدیل شود. اگرچه شاید کمال کامیابی‌نیا و هافبک دفاعی‌ها بتوانند این خلا را پرکرده و هافبک‌های طراح تراکتور را مهار کنند، اما در حال حاضر بزرگترین زنگ خطر در همان حوالی برای پرسپولیس به صدا در آمده است.

حملات تراکتور در بازی‌هایی که گل زده نشان می‌دهد که اکثر طراحی‌های آن‌ها در میانه میدان بوده و برخلاف بسیاری از تیم‌های لیگ برتری نگاه چندانی به حمله از کناره‌ها ندارند. براساس آمار متریکا شاگردان مسعود شجاعی در ۹ بازی که موفق به باز کردن دروازه حریفان شدند ۶۰ شوت از میانه میدان سمت دروازه حریفان شلیک کرده‌اند. ۸ شوت از جناح چپ تیم خودشان و ۵ شوت هم از جناح راست. مثلا شوت بازیکنان تراکتور در بازی با پیکان ۷ شوت زدند که هر ۷ شوت از میانه میدان بود.

تراکتور چه نقشه‌ای برای پرسپولیس دارد؟ شلیک به قلب یحیی

نگاهی به میانگین چیدمان بازیکنان تراکتور در بازی‌های مختلف نشان می‌دهد که هافبک‌های این تیم تجمعی در میانه میدان دارند که بیشتر از بقیه تیم‌هاست. در چند بازی اخیر این تیم مسعود شجاعی، محمد عباس‌زاده‏‏ دو بازیکن حاضر در این منطقه بوده‌‎اند. در بقیه بازی‌ها براساس بازیکنانی که در ترکیب حضور داشته‌اند دو بازیکن دیگر هم به این جمع اضافه می‌شده است. اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی‏‏، مهدی تیکدری‌نژاد و سعید مهری هم دیگر هافبک‌هایی بودند که در صورت حضور در ترکیب‏، این تجمع را تشکیل می‌دادند.

حضور احسان حاج‌صفی به عنوان هافبک دفاعی در این تجمع در زمین حریف از نکات جالب بازی تراکتور است. در صورتی که اگر بوحمدان جانشین او شود در زمین خودی باقی می‌ماند و همین مساله باعث هجومی‌تر شدن تراکتور در صورت حضور حاج‌صفی در میدان است. اتفاقی که در بازی با استقلال در نیمه دوم افتاد و مشخص شد که کیفیت این تیم با حضور حاج‌صفی ودژاگه چقدر با نبودن آن‌ها تفاوت دارد. اضافه شدن فخرالدینی‏، دفاع راست هم به برتری عددی این تیم مقابل حریفان کمک می‌کند.

نگاهی به جدول گلزنان و شوتزنان تراکتور نشان می‌دهد که این تجمع کلونی در میانه میدان توانسته کلید تراکتور در بیشتر بازی‌ها باشد.

تراکتور چه نقشه‌ای برای پرسپولیس دارد؟ شلیک به قلب یحیی

سعید مهری هم با ۱۰ شوت در رتبه بعدی این جدول قرار دارد که البته نتوانسته گلی برای تیمش به ثمربرساند و فقط یک پاس گل به نام خودش ثبت کرده است.

با توجه به نکاتی که گفته شد می‌توان گفت فاصله میان دو هافبک دفاعی پرسپولیس یعنی احمد نوراللهی وسیامک سرلک وقلب خط دفاع که احتمال کامیابی‌نیا و جلال حسینی حضور خواهند داشت آسیب‌پذیرترین نقاط تیم یحیی در این بازی خواهد بود. نفوذ کردن نوراللهی و کم تجربه بودن کامیابی‌نیا در خط هافبک این خلا را پررنگ‌تر می‌کند. حضور جلال حسینی که یکی از بهترین‌های لیگ در این فصل بوده و میلاد سرلک مطمئن هم نقاط قوت یحیی در این محوده خطرناک است.

در آن سوی میدان هم حضور وحید امیری و احسان پهلوان و شاید احمد نوراللهی که احتمالا در این بازی فرصت کمتری برای نفوذ پیدا خواهد کرد هافبک‌های یحیی هستند که قرار است در این دوئل میانه میدان ایفای نقش کنند.

وحید امیری با میانگین ۱.۳ دریبل در هر بازی و ۱.۸ پاس گل خلاق‌ترین بازیکن قرمزهاست و باید با هافبک‌های خلاق تراکتور نبرد کند. پهلوان هم با ۱.۱ دریبل در هر بازی در رده دوم قرار دارد و دومین موقعیت ساز قرمز‌ها هم محسوب می‌شود. دو هافبکی که به نوعی تنها هافبک‌های خلاق تیمشان هستند و در برابر هافبک‌های خلاق تیم مسعود شجاعی کار سختی پیش رو خواهند داشت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر