8

وزیر علوم: امید داریم پزشکی به آموزش عالی بازگردد

  • کد خبر : 342234
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱

 وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: امید داریم بحث آموزش پزشکی دوباره به آموزش عالی برگردد و یک کاسه شود.

وزیر علوم: امید داریم پزشکی به آموزش عالی بازگردد

 وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: امید داریم بحث آموزش پزشکی دوباره به آموزش عالی برگردد و یک کاسه شود.

به گزارش افق انلاین ، منصور غلامی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه تلاش ما نزدیکی ۲ مجموعه (وزارت علوم و بهداشت) بویژه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی است، اظهار داشت: ارتباطات خوبی در زمان حاضر داریم و باید عمق و توسعه بیشتری یابد؛ در همه جای دنیا مراکز علمی با هم افزایی و کار مشترک می توانند کارهای جدید را بویژه در تخصص های بین رشته ای پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه مراکز علمی و پژوهشی کشور از ابتدای شیوع کرونا برای تولید مواد ضد عفونی، ماسک و تجهیزات مورد نیاز دست به کار شدند، خاطرنشان کرد: جامعه علمی و مردم ما در عرصه‌های مختلف حساس هستند که در شرایط اضطراری کرونا خود را بیشتر نشان داد.

غلامی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان حرکت‌های خوبی برای ورود به مباحث بهداشتی کردند که در آینده می‌تواند برای تامین نیازهای داخلی و کشورهای همسایه نیز در اولویت قرار گیرد، گفت: وزارت بهداشت مسوول کنترل و نظارت بر مسائل استاندارد و علمی تجهیزات بهداشتی است و امید است در استان‌ها در این زمینه مساعدت بیشتری شود.

وی افزود: ظرافت‌ها ایجاب می‌کند که در این زمینه سخت‌گیری شود اما به معنی جلوگیری نیست.

وزیر علوم درباره آموزش مجازی دانشگاه‌ها در دوران کرونا تاکید کرد: بسیاری از افراد باور نداشتند که در نیمسال تحصیلی این همه زیرساخت از نظر نرم افزاری و سخت افزاری ایجاد شود.

غلامی با بیان اینکه آموزش مجازی شتاب و سرعت بالایی در این یک سال داشت، اظهار داشت: شاید آنچه ایده آل بود محقق نشد اما کارهای ارزشمندی در ارائه کلاس‌ها و تقویت زیرساخت‌ها و سرمایه انجام و تجربه‌های زیاد و گرانقدری حاصل شد.

وزیر علوم تاکید کرد: تا زمانیکه بیماری کووید ۱۹ سلامت دانشگاهیان را تهدید می‌کند باید آموزش را در فضای مجازی پیش ببریم اما این سرمایه و تجربه حاصل شده باید حفظ و در آینده از آن استفاده شود.

غلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا نیز گفت: افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان وزارت علوم محقق شد و از بهمن امسال احکام آن صادر می شود.

وی درباره همسان سازی حقوق با کارکنان و اساتید دانشگاه‌های پزشکی تصریح کرد: این موضوع نیز پیگیری شد و قول تامین منابع مالی آن برای سال ۱۴۰۰ نیز داده شده است که در صورت تامین این منابع، اجرایی می شود.

امروز بهره‌برداری چهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شد.

منصور غلامی شامگاه جمعه وارد اصفهان شد و امروز با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی شرکت می‌کند؛ در این جلسه که به میزبانی دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه معین استان برگزار خواهد شد، گزارشی از فعالیت های دانشگاه های استان ارایه می شود.

همچنین جلسه منطقه ویژه علم و فناوری استان اصفهان امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار اصفهان در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خود را از آبان سال گذشته آغاز کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری‌های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.

اصفهان با حدود ۶۰۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور پس از تهران رتبه دوم کشوری را دارد؛ این شرکت‌ها با گردش مالی ۱۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال زمینه اشتغال هفت هزار دانش آموخته دانشگاهی را فراهم کردند.

اصفهان با حدود ۲۵۰ هزار دانشجو  و پنج هزار عضو هیات علمی در ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دومین استان دانشگاهی کشور است؛ دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر این استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ عضو هیات علمی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر