10

دولت بایدن، دادستان های فدرال دوره ترامپ را برکنار می کند

  • کد خبر : 342516
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

دولت جدید آمریکا از ۵۶ دادستان فدرالی که در دوره ترامپ به کار گماشته شدند؛ خواست از مقام خود کناره گیری کنند.

دولت بایدن، دادستان های فدرال دوره ترامپ را برکنار می کند

به گزارش افق انلاین به نقل از یورونیوز، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد اکثر دادستان های فدرالی را که در دولت پیشین به این سِمَت منصوب شده‌اند؛ برکنار خواهد کرد.

فرآیند برکنار کردن دادستان های فدرال که در آمریکا امری بی‌سابقه نیست، احتمالاً از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و وزارت دادگستری از این افراد که شمار آنها به ۵۶ نفر می رسد؛ می‌خواهد که استعفا دهند.

با این حال، دو تن از این دادستان ها در سمت خود ابقا می‌شوند. یکی از این دو نفر، «جان دورهام» است که مسئول بررسی پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ بود و از سوی «ویلیام بار» دادستان کل سابق آمریکا مصونیت‌های ویژه‌ای دریافت کرد.

نفر دوم «دیوید وایس» دادستان فدرال حوزه قضایی «دلور» است- ایالتی که مقامات فدرالش دو ماه پیش در حال بررسی پرونده مالیاتی «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور فعلی آمریکا بودند.

در سال ۲۰۱۷، دونالد ترامپ دستور داد ۴۶ دادستان منصوب شده در دوران باراک اوباما استعفا دهند. برکنار کردن دادستان های فدرال در تاریخ آمریکا بارها به منازعات سیاسی احزاب منجر شده است.

دادستان های فدرال، دادستان های ارشد نواحی قضایی هستند که از سوی دولت معرفی می‌شوند و پیش از جای گرفتن در سمت خود، باید صلاحیت‌شان به تائید سنای آمریکا برسد.

ایالات متحده در مجموع ۹۳ دادستان فدرال دارد که هر یک مسئول ارشد اجرای قانون در حوزه قضایی خود است و دفاترشان زیرمجموعه وزارت دادگستری آمریکا به‌شمار می‌رود.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر