2

اعتراضات علیه اقدامات ریاضت اقتصادی دولت انگلیس

  • کد خبر : 3426
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴

خشم انگلیسی‎ها از اصلاح قانون بازنشستگی کریستوفر واکر ، تحلیلگر سیاسی مقیم لندن اتحادیه برجسته بازرگانی در انگلیس هشدار داده است که اعتراضات علیه اقدامات ریاضت اقتصادی دولت به تدریج در چهار سال آینده گسترش خواهد یافت. اتحادیه‌های کارگری انگلیس اعلام کرده‌اند حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور در اعتصاب برنامه‌ریزی‌ شده روز […]

خشم انگلیسی‎ها از اصلاح قانون بازنشستگی

کریستوفر واکر ، تحلیلگر سیاسی مقیم لندن
اتحادیه برجسته بازرگانی در انگلیس هشدار داده است که اعتراضات علیه اقدامات ریاضت اقتصادی دولت به تدریج در چهار سال آینده گسترش خواهد یافت.

اتحادیه‌های کارگری انگلیس اعلام کرده‌اند حدود ۱۰ میلیون نفر از مردم این کشور در اعتصاب برنامه‌ریزی‌ شده روز ۳۰ ژوئن (۹ تیر)، در اعتراض به اقدامات ریاضت اقتصادی دولت شرکت خواهند کرد.

در همین حال، شبکه پرس تی‌وی با کریستوفر واکر، تحلیلگر سیاسی در لندن پایتخت انگلیس درباره این سیاست‌ها و اعتراضات گفت‌وگو کرده است که در زیر برگردان آن را می‌خوانید:

پرس تی‌وی: گفته می‌شود کاهش بودجه در انگلیس به شدت بر هزینه‌های بخش‌های عمومی تاثیرگذار خواهد بود. به نظر شما چه بخش‌هایی عمومی بیش از سایرین متاثر خواهند شد و این امر چه تاثیری بر زندگی روزمره مردم خواهد داشت؟

واکر: آن چه بیش از هر چیز در کوچه و خیابان سبب خشم مردم شده، موضوع حقوق بازنشستگی است. زیرا به طور سنتی در انگلیس کارگران بخش‌های خدمات دولتی، همچون کارمندان بخش‌های خصوصی از درآمد بالایی برخوردار نیستند. اما پیش از این، قادر بودند به پس‌انداز دوران بازنشستگی خود اعتماد و روی آن حساب بازکنند. این در حالی است که دولت در حال حاضر در تلاش است تا این امر را متوقف کند، تغییر دهد و آن را اصلاح کند و این امر مردم را خشمگین کرده است و مردم می‌گویند که آن‌ها باعث رکود اقتصادی نشده‌اند، بنابراین نباید مقصر این امر شناخته شده و به خاطر آن تاوان دهند.

پرس تی‌وی: آیا می‌توان گفت که این دوره‌های اقدامات ریاضت اقتصادی در انگلیس، در حقیقت نتیجه بحران بدهی‌های منطقه یورو است و آیا در آن‌جا متوقف خواهد شد، یا به دیگر اقتصادهای اروپایی نیز سرایت خواهد کرد؟

واکر: خب، این مسأله بسیار پیچیده است، زیرا همان طور که شما نیز می‌دانید انگلیس جزو اتحادیه اروپا نیست و پول رایج این کشور نیز یورو نیست. ممکن است شما آگاهانه بگویید، ما هنوز واحد پولی پوند استرلینگ را داریم؛ بنابراین، ما نباید بسنجیم که چگونه اقتصاد کشورهایی همچون یونان و ایرلند را نجات دهیم. اما از سوی دیگر، اگر اقتصاد یکی از این کشورها سقوط کند، به انگلیس نیز ضربه وارد خواهد شد. ما در قاره اروپا هستیم و بخش اعظم تبادلات تجاری ما نیز با منطقه یورو انجام می‌شود، اگرچه واحد پولی ما با اتحادیه اروپا متفاوت است. بنابراین، این امر به نگرانی‌ها و ناامنی اقتصادی کشور ما می‌افزاید. فکر می‌کنم که روز ۳۰ ژوئن، اعتصاب‌ها را از تلویزیون مشاهده خواهید کرد؛ اعتصاب هایی که همانند آن چه در مناطقی چون یونان داشتیم، پر شور برگزار خواهد شد. اعتصاب ما با نظم بیشتری برگزار خواهد شد، البته ممکن است گروه‌هایی نیز باشند که این اعتصابات را به خشونت بکشانند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر