4

تخلف در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران

  • کد خبر : 343384
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹

فدراسیون فوتبال با وجود اصلاح اساسنامه و تایید آن از سوی مجمع و همچنین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) همچنان خلاف آن عمل می‌کند.

تخلف در برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران/ عجله پس از مدت‌ها انفعال!

فدراسیون فوتبال با وجود اصلاح اساسنامه و تایید آن از سوی مجمع و همچنین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) همچنان خلاف آن عمل می‌کند.

به گزارش افق انلاین ، در شرایط فعلی که فیفا سعی می‌کند با جزئیات اتفاقات فوتبال ایران را دنبال کند و اساسنامه شفاف‌تری تدوین شده و به تایید این نهاد هم رسیده است، بازهم شاهد تخلفاتی از سوی فدراسیون فوتبال هستیم. آن هم در شرایطی که فیفا اساسنامه را مشروط به برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال تایید کرد، اما فدراسیون‌نشین‌ها پیش از برگزاری انتخابات ۱۰ اسفندماه سعی دارند آخرین دست اندازی‌های خود را انجام داده و برخلاف قوانین حرکت کنند.

وقتی صحبت از مهندسی انتخابات می‌شود، اولین نکته که به ذهن می‌رسد چیدمان مجمع است. چیدمانی که از طریق حضور نفرات مورد وثوق در هیئت‌های استانی شکل می‌گیرد و سال‌هاست تغییرات ملموسی در این هیئت‌ها شکل نگرفته؛ یکی از هیئت‌های جنجالی فوتبال مربوط به استان تهران بوده که انتخابات آن مدت‌هاست با حاشیه همراه بوده و همین حواشی حضور حبیب‌الله شیرازی به عنوان رئیس آن را دو سال خلاف قانون تمدید کرده است‌. حالا فدراسیون فوتبال قصد دارد روز دوشنبه، ۴ اسفندماه انتخابات این هیئت را برگزار کند و این تعجیل در واپسین روزهای فدراسیون شائبه برانگیز است. شائبه برانگیز از این جهت که انتخابات این هیئت دو سال به دلایل مختلف به تعویق افتاده و حالا این تعجیل سؤال برانگیز است.

با توجه به اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاح شده، اولین سؤالی که به ذهن می‌رسد، این است که انتخابات هیئت‌های فوتبال استانی براساس کدام اساسنامه برگزار می‌شود؟ چگونه است که پیش از اصلاح اساسنامه هیئت‌های فوتبال، فدراسیون اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند؟ البته با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در خصوص انتخابات هیئت فوتبال استان تهران، این سؤالات مطرح شده، چه بسا انتخابات‌های اخیر دیگر استان‌ها از جمله کرمانشاه، مرکزی و یزد نیز همین شرایط را دارد. حتی فدراسیون فوتبال در اقدامی رئیس هیئت فوتبال جزیره کیش را تغییر داد و همین مسئله در آستانه انتخابات شائبه‌هایی را مطرح می‌کند که این همه عجله و برگزاری انتخابات هیئت‌ها پیش از اصلاح اساسنامه آنها برای چیست.

با این وجود، جمعی از نامزدهای هیئت فوتبال استان تهران با جمع‌آوری برخی مدارک و اشاره به برخی مستندات و بخش‌هایی از قانون، خواستار به تعویق افتادن انتخابات شده‌ و شائبه مهندسی شدن آن را مطرح کرده‌اند. مسئله‌ای که می‌توان آن را مورد توجه قرار داد.

سؤال برانگیز بودن انتخابات هیئت فوتبال استان تهران در حالی است که شهریور ۹۸ به دلیل آنچه عدم تایید اساسنامه هیئت‌ها اعلام شد، از برگزاری این انتخابات جلوگیری به عمل آمد چرا که اساسنامه هیئت‌ها به تایید مجمع نرسیده و فقط در هیئت رئیسه تایید شده است. همچنین ادامه‌دار شدن ریاست حبیب‌الله شیرازی پس از پایان دوره ۴ ساله‌اش نیز یکی دیگر از تخلفات اعلام شده است. حال چگونه است که نزدیک به دو سال پیش برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران تخلف بود و اکنون با وجود تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال این انتخابات برگزار خواهد شد؟ دلیل انفعال در گذشته و عجله امروز چیست؟

در زیر نامه و اساسنامه هیئت فوتبال استان‌ها را مشاهده می‌کنید.

فدراسیون فوتبال , فوتبال , انتخابات فدراسیون فوتبال ,

منبع: تسنیم

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=343384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر