10
هاشمی‌طبا:

نمی‌توان جلوی مهره‌چینی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را گرفت

  • کد خبر : 343608
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۴۰

 رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: مهره‌چینی و یارکشی در فدراسیون فوتبال خوب نیست. این کار در همه مجامع انتخاباتی انجام می‌شود و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

فیلم/ مستند انتخاباتی سید مصطفی هاشمی‌طبا- اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

 رییس اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: مهره‌چینی و یارکشی در فدراسیون فوتبال خوب نیست. این کار در همه مجامع انتخاباتی انجام می‌شود و نمی‌توان جلوی آن را گرفت.

سیدمصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: از پشت پرده قرارداد مارک ویلموتس اطلاع ندارم اما به نظرم این قرارداد هم در روش بستن و هم نحوه برخورد کردن یک خیانت بوده است. براساس شنیده‌ها زمانی که مهدی تاج برای عقد به بلژیک قرارداد رفت، دفتر حقوقی وی یک متن قرارداد به او داده است. در آن چیزی که نوشته شده اصلا به متن قرارداد توجه نشده است.

قرارداد ویلموتس خیانت بزرگی است و آن را سالم نمی‌دانم

وی افزود: فدراسیون فوتبال با یک مربی قرارداد بست که هرگز ایران را ندیده بود و فوتبال کشور ما را نمی‌شناخت. در زمانی که رییس سازمان تربیت بدنی بودم، از سه یا چهار مربی خارجی دعوت کردیم تا به ایران بیایند و امکانات و شرایط را دیدند و قبول نکردند. چطور ممکن است یک مربی بدون اینکه با یک مملکت آشنا باشد، قرارداد ببندد؟

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی عنوان کرد: نکته مهم‌تر این است که قراردادهای ما باید در خاک ایران بسته شود. هر قراردادی که در خارج از ایران بسته شود، به منزله تبعیت از قوانین آن کشور خارجی است. قوانینی که نمی‌دانیم چیست. این مورد هم اشکال بزرگی است. اشکال بعدی این است که ۲ میلیون دلار را در چمدان گذاشتند و به استانبول بردند و به آنان تحویل دادند. انگار کاغذپاره‌ای را تحول دادند و به هیچ وجه این قرارداد را سالم نمی دانم.

رییس فدراسیون فوتبال باید شیوه‌های مدیریتی را بداند

وی اضافه کرد: برای هر شغلی آشنایی به نسبت جامع با آن شغل لازم است. محسن صفایی فراهانی قبل از اینکه رییس فدراسیون فوتبال شود آشنایی کامل با این رشته داشت و در جریان وضعیت فوتبال کشور بود. فردی می‌تواند فدراسیون فوتبال را اداره کند که با این ورزش آشنایی داشته باشد. از طرف دیگر باید شیوه‌های مدیریتی را بداند و یکی از این شیوه‌ها استفاده از نیروهای مختلف است.

هاشمی‌طبا یادآور شد: در کارهایی که در ورزش انجام دادم فشار زیادی به خودم وارد نکردم اما از توان نیروهای مختلف بهره بردم. یعنی آنان کار کردند و من هم با این افراد رفاقت کردم و کار هم به خوبی انجام شد. باید از نیروهای مختلف استفاده و کار هدایت شود. امیدوارم فردی که رییس فدراسیون فوتبال می‌شود، هیات رییسه خوبی داشته و اهل مشورت باشد و در تصمیم‌گیری‌ها ضوابط و قوانین و منافع کشور را رعایت کند.

نمی‌توان جلوی مهره‌چینی مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال را گرفت

وی تصریح کرد: مهره‌چینی، یارکشی و لابی‌کردن در فدراسیون فوتبال کار خوبی نیست. این کار در همه مجامع انتخاباتی وجود دارد و نمی‌توان جلوی آن را گرفت. اگر برخی از عناصری که در فدراسیون هستند و نامزد پست ریاست فدراسیون شدند و می‌خواهند پول خرج کنند، از طریق غیرقانونی وارد شوند باید به صورت اطلاعاتی این قضیه کشف و با آنان برخورد شود. اینکه فردی نامزد شود و با افرادی صحبت کند و ویژگی‌های خود را بگوید موردی ندارد اما اگر بخواهد وعده دهد که اگر انتخاب شوم فلان امتیاز را به شما می‌دهم این موارد غیراخلاقی است. هرچند جلوی لابی‌کردن و یارکشی کردن را به آن معنا نمی‌توان گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=343608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر