3

واعظی: امیدوارم قیمت کالا‌ها پایین‌تر بیاید و روند توزیع نیاز‌ همه مردم را رفع کند

  • کد خبر : 343768
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در وزارت صمت، قائم مقام امور بازرگانی روی موضوع قیمت‌ها تمرکز کرده و همکاری نزدیکی بین معاونت‌های ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین گوشت، مرغ و تخم مرغ و میوه شب عید که وزارت صمت خریداری کرده است، وجود دارد، گفت: امیدوارم هم قیمت کالا‌ها کمی پایین‌تر بیاید و هم توزیع کالا‌ها به گونه‌ای باشد که همه بتوانند نیاز‌های خود را رفع کنند.

انتقاد شدید محمود واعظی از منتقدان رئیس‌جمهوری و دولت

افق انلاین ، محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، در بخشی از سخنان خود، اظهار داشت: اگر می‌خواهند همه چیز بر روال قبل و روابط صحیح برگردد لازمه آن این است که طرف‌های مقابل به تعهدات خودشان در برجام پایبند باشند و حدود هزار و ۶۰۰ تحریمی را که در ۴ سال دولت ترامپ علیه مردم ایران و حکومت ایران وضع شده لغو شود.

واعظی گفت: دولت جدید آمریکا باید تمام تحریم‌هایی که در زمان دولت ترامپ علیه ملت ایران وضع شده لغو کند، اگر این کار‌ها را بکنند همه چیز به حالت قبل برمی‌گردد.

وی افزود: مصمم هستیم که برجام باید منافع ملی‌مان و آنچه هدف گذاری شده را باید تامین کند. تلاش داریم تمام رهنمود‌های مقام معظم رهبری انجام شود و روی اصولی که منافع کشور را تأمین می‌کند، بایستیم.

رئیس دفتر رییس جمهور با اشاره به ادعای دروغینی مبنی بر پیدایش مکان‌ها و اسنادی در خصوص فعالیت‌های غیرصلح آمیز هسته‌ای ایران عنوان کرد: درباره این مسائل یک بار در گذشته با آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت کردیم. این مدارک که از آنها صحبت می شود، مدارکی است که مربوط به گذشته است و این پرونده بسته شده است

واعظی بیان کرد: از زمانی که ایران مذاکراتش را با آژانس بین المللی انرژی اتمی شروع کرده هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

واعظی درباره ارتباط و تعامل دولت و مجلس پس از اتفاقات اخیر در مجلس گفت: انتظارمان از نمایندگان مجلس این بود که اگر می‌خواهند با دولت تعامل کنند و نکته‌ای برایشان روشن شود؛ قبل از برگزاری جلسه در مجلس و بجای اینکه یک صدای مخالف به خارج بفرستند، همان سوال و جلسه را با دولت در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه دولت همیشه از برگزاری جلسات مشترک و همکاری با مجلس استقبال می‌کند، افزود: آنچه ما انجام دادیم عین قانون بود. برایمان مهم بود که به کشور‌های خارجی بگوییم، دولتی که در ایران روی کار است قانون کشور خود را اجرا می کند. آنچه برای ما اولویت دارد، اجرای قانونی است که درداخل کشورمان تصویب می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» را به خوبی اجرا کردیم. قبل از سفر مدیر کل آژانس به ایران، با دبیرخانه شورای امنیت جلسه داشتیم که آقای قالیباف نیز در آن حضور داشت و در جلسه شورای عالی امنیت ملی هم حضور داشتند. مصوبات آن جلسه که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده به رییس مجلس هم ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش قیمت ها نیز بیان کرد: در وزارت صمت، قائم مقام امور بازرگانی آقای مفتح روی موضوع قیمت‌ها تمرکز کردند و همکاری نزدیکی بین معاونت‌های ذیربط در وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین گوشت، مرغ و تخم مرغ و میوه شب عید که وزارت صمت خریداری کرده است، وجود دارد تا اگر کمبودی بود و قیمت کالایی بالا رفت در بازار مداخله کنند.

رییس دفتر رییس جمهور عنوان کرد: امیدوارم با تلاشی که می‌شود هم قیمت‌ها کمی پایین‌تر بیاید و هم توزیع کالا‌ها به گونه‌ای باشد که همه بتوانند نیاز‌های خود را رفع کنند.

میزان/وی درباره تمهیدات ستاد ملی کرونا برای تعطیلات نوروزی بیان کرد: بستگی به این دارد که شرایط کشور چگونه باشد آنچه ما دراین یک هفته گذشته در خوزستان مواجه شدیم این بود که کرونای انگلیسی با سرعت بالا در این استان شیوع پیدا کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود که از عراق کسانی که در مرز تردد دارند، ویروس انگلیسی را انتقال دهند. متاسفانه هم اکنون این بیماری در برخی دیگر از شهر‌ها نیز شیوع یافته است. اگر همه تلاش کنند و مردم همکاری کنند شاهد کاهش زنجیره شیوع خواهیم بود.

رییس دفتر رییس جمهور درباره کشتی توقیف شده کره جنوبی گفت: باید بررسی قانونی برای تخلفی که توسط آن کشتی انجام شده صورت بگیرد وتصمیم گیری شود. آخرین وضعیت آن کشتی ایرانی هم که در اندونزی است، پیگیری می‌شود.

وی گفت: باید همه پولی که در کره جنوبی داریم، سریع آزاد شود. این خواسته جدی ما از دولت کره جنوبی است و آن‌ها هم به ما قول دادند که پیگیری کرده و موافقت این انتقال را خواهند گرفت. به ما گفتند مرحله اول آن سریع‌تر انجام می‌شود، ولی به هر حال در شرف اقدام است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=343768

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر