به گزارش افق آنلاین ، وی از خانواده‌ای مازندرانی و قائم‌شهری است ولی متولد و ساکن تهران است. وی یک برادر و ۲ خواهر دارد که به غیر از فرهاد، برادرش فرزاد نیز به فوتبال روی آورد. همسر وی، فرناز مؤمنی نام دارد و دارای دو فرزند به نام‌های تیام و امیر بردیا می‌باشد.

دوران بازیگری / سال‌های نخستین

فرهاد مجیدی دوران فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین که محل زندگی خود و کار پدرش در آنجا بود شروع کرد. نخستین تیم رسمی که فرهاد مجیدی در آن بازی کرد، تیم جوانان کشاورز بود. او بعد از مدتی بازی در این تیم به جوانان بهمن پیوست. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به‌طور قرضی برای بازی در مسابقات استانی به تیم پارچین بازگشت. بعد از ۸ ماه حضور قرضی در تیم پارچین تیم بهمن بار دیگر خواستار او شد و دوباره به این تیم بازگشت.

مجیدی در ۲ فصل حضور خود در بهمن کرج ۷ گل برای این تیم به ثمر رساند. در تیر ماه سال ۱۳۷۶ مجیدی که ۲۰ سال داشت مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و به این تیم پیوست.

استقلال تهران

مجیدی در اولین فصل حضور خود در استقلال تهران همراه با این تیم قهرمان لیگ آزادگان در فصل ۷۷–۱۳۷۶ شد. او در فصل ۷۸–۱۳۷۷ به همراه استقلال به نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا و همچنین نایب قهرمانی لیگ آزادگان دست یافت. بعد از بازی جنجالی استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه‌ای که نصیب وی شد، مجیدی راهی اتریش شد و به تیم راپید وین پیوست.

راپید وین

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش در ۱۲ مسابقه برای تیم راپید وین به میدان رفت و ۲ گل به ثمر رساند. این در حالی بود که او در ۳ مسابقه حضور ۹۰ دقیقه ای داشت.  مجیدی با پایان فصل ۲۰۰۰–۱۹۹۹ لیگ اتریش بار دیگر به استقلال برگشت.

دوباره استقلال تهران

در سال ۱۳۷۹ و پس از بازگشت از اتریش مجیدی در ۶ بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

الوصل امارات

پس از پیوستن این بازیکن ایرانی به الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در گزارشی، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش طرفداران الوصل دانست.او در ۵/۵ فصلی که الوصل را همراهی کرد ۶۸ گل در لیگ امارات و ۴۰ گل در جام حذفی، جام اتحادیه و۲۲گل در رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس به ثمر رساند و به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل تبدیل شد. در آوریل سال ۲۰۰۳ مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا همراهی کند.

العین امارات

فرهاد مجیدی پس از پیروزی ۲–۴ به همراه العین امارات در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل دالیان چین، در بازی برگشت که با شکست ۴–۳ العین همراه بود، یکی از گل‌های العین امارات را به ثمر رساند (۶–۷ در مجموع دو بازی رفت و برگشت) و به همراه این تیم به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ راه پیدا کرد. در دیدار فینال العین پس از پیروزی ۰-۲ مقابل تروساسانا تایلند (با گل‌های سالم جوهر و محمد عمر) در بازی برگشت با نتیجه ۱-۰ شکست خوردو در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۱-۲ به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ شناخته شد. پس از حضور قرضی در العین امارات، مجیدی به الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل ۲۰۰۶–۲۰۰۵ امارات این بار به صورت قرضی با قرادادی چهارماهه از الوصل به الاهلی امارات پیوست.

الاهلی امارات

مجیدی در الاهلی موفق به زدن ۶ گل شد. او در تک مسابقه‌ای که برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین الاهلی و الوحده انجام می‌شد و در پایان منجر به پیروزی چهار بر یک الاهلی شد، گل دوم این تیم را به ثمر رساند. اون در این مسابقه پایه گذار گل سوم نیز شد و با این تیم به قهرمانی لیگ امارات دست پیدا کرد. بعد از قهرمانی با الاهلی در خرداد سال ۸۵ با قراردادی ۲ ساله به تیم النصر امارات پیوست.

النصر امارات

مجیدی که با قراردادی دو میلیون دلاری به النصر پیوسته بود؛ بعد از نیم فصل حضور در این تیم به صورت قرضی، بار دیگر راهی الاهلی امارات شد. پس از اتمام قرارداد قرضی با الاهلی در حالی که یک سال دیگر با النصر قرارداد داشت، قرار داد او فسخ شد. مجیدی او در تابستان سال ۸۶ برای سومین بار به استقلال بازگشت.

مجیدی و استقلال تهران برای بار سوم

مجیدی در بازگشت مجدد خود به استقلال موفق شد به همراه این تیم قهرمانی در جام حذفی ۸۷–۸۶ و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۸۸–۸۷ را بدست آورد. مجیدی در نظرسنجی برنامه نود با رأی بینندگان به عنوان مرد سال ۸۹ فوتبال ایران انتخاب شد. او همچنین در نظرسنجی برنامه ۹۰ که در پایان لیگ دهم ایران انجام شد، با رای اکثریت مخاطبین این برنامه به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

مجیدی در نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) با کسب ۶۳.۴۷۳ به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۱ انتخاب شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی آمار تاریخ فوتبال با ارسال نامه از فرهاد مجیدی برای دریافت جایزه این فدراسیون دعوت به عمل آورد.

او در پایان نیم فصل ۹۱–۹۰ لیگ ایران با قراردادی چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست پرویز مظلومی که در آن زمان مربی استقلال بود معتقد بود جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل باعث ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان فصل ۹۱–۹۰ بوده‌است.

الغرافه قطر

وی در ۴ ماه حضور خود در این تیم در ۲۲ بازی که انجام داد ۷ بار موفق به گلزنی شد و به همراه الغرافه به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر دست یافت. مجیدی در پایان این دیدار با پرچم ایران در جشن قهرمانی الغرافه شرکت کرد.

خداحافظی با فوتبال و بازگشت دوباره

مجیدی پس از جدایی از الغرافه قطر و به‌رغم داشتن پیشنهادهایی از باشگاه‌های متعدد در ۷ مهر ۱۳۹۱ با انتشار نامه‌ای، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

اما ۸۱ روز بعد، در ۲۸ آذر ۱۳۹۱ با قراردادی ۱/۵ ساله بار دیگر به استقلال پیوست.

مجیدی سرانجام در ۷ آبان ۱۳۹۲ در بازی استقلال مقابل مس کرمان بعد از تعویض با نیکبخت واحدی (دقیقه ۸۸) از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی کرد. او پس از خداحافظی در کلاس‌های مربیگری درجه C انگلستان شرکت کرد

بازی‌های ملی

فرهاد مجیدی نخستین بار توسط محمد مایلی‌کهن به تیم ملی ایران دعوت شد. او در بازی دوستانه با کویت در سال ۱۳۷۶ نخستین بازی ملی خود را انجام داد.

او در ۲۶ شهریور ۱۳۸۹ در دوره مربیگری افشین قطبی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد. فرهاد مجیدی، در ۱ شهریور ۱۳۹۰ و در سن ۳۵ سالگی در لیست کارلوس کیروش قرار گرفت و به تیم ملّی بازگشت.[۴۱] با این حال، او در تاریخ ۵ مهر ۱۳۹۰ با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، خداحافظی‌اش را از بازی‌های ملی اعلام کرد. او در این نامه، دلیل خداحافظی خود را برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ و عدم حضور احتمالی او در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌اش و میدان دادن به جوانان عنوان کرد. جوانانی که به گفتهٔ او شاید با حضور امثال او به سرنوشت وی در گذشته دچار شده و در عین جوانی و آمادگی فنی از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شوند.

گل های ملی

# Date Venue Opponent Score Result Competition
۱ ۴ June 1997 Abbasiyyin StadiumDamascus  قرقیزستان ۴–۰ ۷–۰ مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸
۲ ۱۶ August 2000 Azadi StadiumTehran  گرجستان ۲–۱ ۲–۱ دوستانه
۳ ۱ September 2000 Ernst Happel StadionVienna  اتریش ۱–۰ ۱–۵ دوستانه
۴ ۲۴ November 2000 Takhti StadiumTabriz  گوآم ۱–۰ ۱۹–۰ مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۰۲
۵ ۲۴ November 2000 Takhti StadiumTabriz  گوآم ۱۶–۰ ۱۹–۰ مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲
۶ ۲۴ November 2000 Takhti StadiumTabriz  گوآم ۱۸–۰ ۱۹–۰ مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲
۷ ۱۷ November 2002 Sabah Al Salem StadiumKuwait City  کویت ۳–۱ ۳–۱ دوستانه
۸ ۱۵ August 2003 Azadi StadiumTehran  کامرون ۲–۱ ۴–۱ دوستانه
۹ ۲۶ September 2003 Al-Hassan StadiumAmman  اردن ۲–۱ ۲–۳ مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴
۱۰ ۲۱ June 2004 Azadi StadiumTehran  سوریه ۷–۱ ۷–۱ مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴

خداحافظی از دوران بازی

فرهاد مجیدی در تاریخ ۷ آبان ۱۳۹۲ در بازی استقلال مقابل مس کرمان که با تساوی ۱-۱ به پایان رسید (هفته دهم مسابقات لیگ برتر)، در ورزشگاه آزادی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

دوران مربی‌گری و حضور در استقلال به عنوان مربی و سرمربی موقت

فرهاد مجیدی در دی ماه ۱۳۹۷ به عنوان دستیار شفر به استقلال پیوست. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد. با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل ۹۹-۱۳۹۸ و روی کار آمدن استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال، مجیدی بار دیگر به عنوان دستیار در سمت خود ابقا شد. با جدایی استراماچونی از استقلال به دلیل مشکلات مالی، مجیدی بار دیگر به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد.

سرمربی تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد.

مجیدی پس از دو شکست متوالی ۱-۰ و ۴-۱ در بازی دوستانه مقابل تیم ملی امید ازبکستان، از سمت خود کناره گیری کرد.

حاشیه‌ها و جنجال‌ها

در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ مجیدی که یکی از بازیکنان سابق استقلال به‌شمار می‌رفت و در الغرافه قطر توپ می‌زد در بازی جام باشگاه‌های آسیا بین تیم‌های پرسپولیس تهران و الغرافه قطر و در حضور بیش از ۹۰ هزار تماشاگر سرخ‌پوش بعد از این که با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد، پیراهن زرد رنگ الغرافه قطر را از تن خود خارج کرد و لباس آبی (همرنگ پیراهن استقلال تهران) را نمایان کرد و پس از بوسیدن آن، به تماشاگران پرسپولیس عدد۴ را به دلیل چهار برد پیاپی استقلال از پرسپولیس در شهرآورد تهران نشان داد، این حرکت مورد اعتراض هواداران پرسپولیس قرار گرفت.

تفکیک گلهای مجیدی در استقلال تهران

فرهاد مجیدی در تیم استقلال تهران موفق به زدن ۹۴ گل در بازیهای رسمی شد

بیشترین گل زده فرهاد مجیدی در تیم استقلال تهران مربوط به بازیهای قهرمانی باشگاههای ایران با ۶۶ گل میباشد

عنوان بازیها تعداد گل توضیح
لیگ برتر ایران ۴۷ ۶۶ گل در قهرمانی باشگاههای ایران
لیگ آزادگان ایران ۱۹
لیگ قهرمانان آسیا ۱۴ ۲۳ گل در بازیهای قاره‌ای
جام در جام آسیا ۹
جام حذفی ایران ۵ ۷۱ گل در بازیهای داخلی
جمع ۹۴

فصل به فصل

فرهاد مجیدی در یازده فصل برای استقلال بازی کرده و در هر یازده فصل برای این تیم گلزنی کرده است

بیشترین گل فرهاد مجیدی در یک فصل با پیراهن استقلال مربوط به فصل ۸۹-۸۸ با ۱۷ گل زده میباشد

بیشترین گل زده فرهاد مجیدی برای استقلال در یک دوره از بازیهای لیگ باشگاهی ایران با ۱۱ گل در فصل ۸۹-۸۸ میباشد

فصل جمع تعداد گل فصل لیگ باشگاهی ایران جام حذفی ایران لیگ قهرمانان جام در جام آسیا
۷۶-۷۷ ۵ ۵ ۰ ۰ ۰
۷۷-۷۸ ۷ ۶ ۰ ۱ ۰
۷۸-۷۹ ۱۱ ۴ ۰ ۰ ۷
۷۹-۸۰ ۶ ۴ ۰ ۰ ۲
۸۶-۸۷ ۹ ۷ ۲ ۰ ۰
۸۷-۸۸ ۴ ۳ ۱ ۰ ۰
۸۸-۸۹ ۱۷ ۱۱ ۱ ۵ ۰
۸۹-۹۰ ۱۶ ۱۰ ۱ ۵ ۰
۹۰-۹۱ ۹ ۹ ۰ ۰ ۰
۹۱-۹۲ ۶ ۳ ۰ ۳ ۰
۹۲-۹۳ ۴ ۴ ۰ ۰ ۰
جمع ۹۴ ۶۶ ۵ ۱۴ ۹

افتخارات

باشگاهی

فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲–۹۱

ملی

فردی

  • برترین گلزن ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا ( ۲۳ گل – با محاسبه مسابقات جام در جام آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا):
    • جام در جام آسیا (۹ گل)، جام باشگاه‌های آسیا (۱ گل)، لیگ قهرمانان آسیا (۱۳ گل)
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۰
  • تنها بازیکن فوتبال ایرانی دارای عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ به همراه العین
  • دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران:

فرهاد مجیدی با ۹۳ گل زده برای استقلال، به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به‌شمار می‌رود.

برنا