7

بلینکن: رابطه با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که واشنگتن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز می‌کند

  • کد خبر : 344427
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

وزیر خارجه آمریکا بر این باور است که رابطه ایالات متحده با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که دولت بایدن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز کرده است.

بلینکن: چین بزرگترین آزمون ژئوپلیتیک برای آمریکا است

به گزارش افق انلاین به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه در اظهاراتی ضمن اشاره به اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن، گفت: چین بزرگترین آزمون ژئوپولیتیک برای آمریکا به‌شمار می‌رود. رابطه با چین یکی از مهمترین موضوعاتی است که واشنگتن در عرصه سیاست خارجی روی آن تمرکز می‌کند.

وی در سخنانی در وزارت خارجه آمریکا افزود: سیاست خارجی دولت بایدن منافع زیادی را برای خانوارها و نیروی کار آمریکایی به‌همراه خواهد داشت.

بایدن سعی کرده است با رد رویکرد دولت ترامپ موسوم به “اول آمریکا“، با متحدان و شرکای بین‌المللی واشنگتن بار دیگر تعامل و دیپلماسی چندجانبه را تقویت و تحکیم کند.

بلینکن اظهار داشت: ما برای حقوق هر شغل آمریکایی مبارزه و تلاش خواهیم کرد و همین طور برای محافظت و دفاع از منافع نیروی کار آمریکایی.

وزیر خارجه آمریکا گفت: چین تنها کشوری است که قدرت آن را دارد تا توانایی آمریکا را برای تشکیل سیستم جهانی “قوانین، ارزش‌ها و روابط” به‌طور جدی به چالش بکشد. رابطه ما با چین هر زمان لازم باشد، رقابتی خواهد بود و هر زمان ممکن باشد این روابط به‌سوی همکاری و تعامل پیش خواهد رفت و هر زمان که باید این روابط خصمانه خواهد بود.

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این در نخستین سخنرانی مهم سیاست خارجی‌اش، چین را جدی‌ترین رقیب برای ایالات متحده خوانده است.

بایدن افزود: ما با آزار و اذیت‌های اقتصادی چین مقابله خواهیم کرد، با اقدامات تجاوزکارانه‌اش مقابله می‌کنیم تا چین را به‌خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر، مالکیت معنوی و رهبری جهان پاسخگو کنیم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=344427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر