8

روستای زیبای کندر +تصاویر

  • کد خبر : 344834
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱

روستای کندر یکی از اماکن تفریحی کرج است. این روستا را میتوان به عنوان یکی از بهترین اماکن گردشگری استان البرز دانست که دارای طبیعت بسیار دیدنی می باشد. منظره های دلنشین و زیبا و باغهای گلابی و گیلاس در نگاه اول چشم هر بیننده ای را نوازش می کند و هر کسی یک بار […]

روستای کندر یکی از اماکن تفریحی کرج است. این روستا را میتوان به عنوان یکی از بهترین اماکن گردشگری استان البرز دانست که دارای طبیعت بسیار دیدنی می باشد.

منظره های دلنشین و زیبا و باغهای گلابی و گیلاس در نگاه اول چشم هر بیننده ای را نوازش می کند و هر کسی یک بار پا بر این خطه بگذارد شیفته این روستا میشود. هوای خنک و لطیف و کوههای زیبا و سر به فلک کشیده با چشمه های روان از خصوصیات این روستا است.

از مهمترین ویژگی های طبیعی این روستا میتوان به گلستان های طبیعی و دشت لاله های روستای کندر که در اطراف این روستا به وجود آمده است اشاره نمود .

شغل مردم روستای کندر کشاورزی است و از مهمترین محصولات می توان به گندم، جو و عدس اشاره کرد. گویش مردم روستای کندر شبیه به گویش مازنی است.

کندر به نام کهن دور نیز خوانده می شود. نام کهن دور برای روستا به دلیل دارابودن اشیا قدیمی مانند سفال و ساروج که به دوره قاجار و صفویه  برمی گردد. از دلایل دیگر نام کهن دور میتوان به این مورد نیز اشاره کرد، روستای کندر  به امامزاده داود راه دارد. فاصله کندر تا امامزاده داود ۶ ساعت می باشد.

روستای کندر دارای جاذبه های گردشگری فراوان نظیر قبرستان زرتشتیان بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی نظیر آبشار کندر است.

یکی از عوامل نشان دهنده تمدن کهن این روستا، وجود چشمه های مقدس در این ناحیه است بطوریکه چشمه های مذکور که با نام مراد آب شناخته می شدند در کنار معبد آناهیتا قرار داشته اند. گفته می شود که به دلیل مقدس بودن منطقه در آن دوران، فقط خانم ها اجازه آوردن آب از چشمه های مقدس را داشته اند. یکی دیگر از نشانه های تاریخ کهن این منطقه، معماری بسیار قدیمی خانه های آن می باشد.

عکاس : حسین نعمتی

خبرنگار: مژده رمضان زاده

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=344834

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر