12

پاچی روستای زیبای مازندران + تصاویر

  • کد خبر : 344884
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

پاجی روستایی است در ۷۰ کیلومتری جنوب ساری می‌باشد. در تقسیمات کشوری روستای پاجی جزء دهستان بنافت از بخش دودانگه شهرستان ساری می‌باشد. روستای زیبای پاجی از شمال به مناطق جنگلی و رودخانه هشت رود و از جنوب به روستای میانا از شرق به جنگل و رشته کوههای البرز و از غرب به روستای جورجاده […]

پاجی روستایی است در ۷۰ کیلومتری جنوب ساری می‌باشد. در تقسیمات کشوری روستای پاجی جزء دهستان بنافت از بخش دودانگه شهرستان ساری می‌باشد. روستای زیبای پاجی از شمال به مناطق جنگلی و رودخانه هشت رود و از جنوب به روستای میانا از شرق به جنگل و رشته کوههای البرز و از غرب به روستای جورجاده و جنگل نسوم منتهی می‌شود . این روستای زیبا و جنگلی دارای ۳۳۰ خانوار و ۷۵۰ نفر جمعیت است که در فصل تابستان حدود ۱۸۰۰ نفر در آن سکونت دارند مساحت روستای پاجی ۱۳۰۰ هکتار می‌باشد که ۱۲۰۰ هکتار آن زمین‌های زراعی و مابقی مسکونی است .غالب اقوام ساکن در ساری به روایتی از نسل اسپهبد خورشید از حکمرانان محلی ساری می‌باشند که نام خانوادگی غالب در این روستا خورشیدی است.شغل اصلی مردم روستا دامپروری و کشاورزی می‌باشد در این روستا حدود ۲۶۰۰ راس دام سبک و سنگین وجود دارد عمده محصولات کشاورزی پاجی برنج ، گندم ، جو و محصولات باغی سیاه ریشه مثل گردو ، فندق ، گیلاس و لوبیا ، پیاز و سیر نیز از دیگر محصولات پاجی است .روستاهای پاجی و میانا که بعلت بهم پیوسته شدن به اختصار توسط مردم محلی پاجمیانا خوانده شده و توسط بازدیدکنندگان ناآشنا بعنوان یک روستا شناخته میشود در واقع دو روستای کاملا مجزی با تشکیلات کاملا مجزی بوده که در ۹۰ کیلومتری شهر ساری مرکز استان مازندران و در مرز استان سمنان و در جوار رشته کوههای البرز قرار داشته که به ..
. رشته کوههای البرز مانند یک دیوار بزرگ از این دو روستامراقبت کرده و آنهارا مانند دو نگین یک انگشتر در آغوش گرفته است ساکنین پاجی اغلب کشاورز بوده و در شرکت چوب فریم در سنگده نیز مشغول کار می‌باشند.
عکاس و خبرنگار : مریم احمدی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=344884

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر