22
با حضور وزیر ارتباطات؛

شرکت‌های خدمت دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست گذار باید به نیاز مردم و بازار توجه داشته باشند

  • کد خبر : 344996
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

فناوری نسل پنجم اینترنت ثابت که تا ۳۰ برابر کیفیت خدمات را افزایش می دهد، توسط یکی از اپراتورهای اینترنت و با حضور وزیر ارتباطات وارد فاز تجاری سازی شد.

دیدار رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال با محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات؛ تاکید طباطبایی بر همکاری دو جانبه | طرفداری

فناوری نسل پنجم اینترنت ثابت که تا ۳۰ برابر کیفیت خدمات را افزایش می دهد، توسط یکی از اپراتورهای اینترنت و با حضور وزیر ارتباطات وارد فاز تجاری سازی شد.

به گزارش افق انلاین به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه‌اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت خانگی گفت: شرکت‌های خدمت دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست گذار باید به نیاز مردم و بازار توجه داشته باشند. باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می‌کنند. به ویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.

وی با بیان اینکه با توسعه تکنولوژی ۵G پخش فیلم‌های ۴K با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق تلویزیون‌های اینترنتی امکان پذیر می‌شود، افزود: قیمت مودمی که برای این تکنولوژی استفاده می‌شود بالا است زیرا تکنولوژی تازه وارد است. بنابراین باید شرکت‌های مختلف آن را تولید کنند که در حال حاضر یکی از شرکت‌های داخلی در حال تولید مودم است و تأیید سازمان تنظیم مقررات را می‌گیرد. از اپراتورها می‌خواهیم از بانک‌ها کمک بگیرند و از ظرفیت دولت الکترونیک استفاده کنند تا هر مشتری که درخواست مودم می‌دهد بتواند از دم قسط آن را خریداری کند.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه نحوه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی اشتباه بود، گفت: داکت و سیم مسی که جزو انفال عمومی مردم هستند به مخابرات واگذار شده است. مخابرات با وجود اینکه هیچ سرمایه گذاری در راه خصوصی‌سازی نکرد اما سودهایی که از درآمدهای سالیانه به دست می‌آورد را به عنوان اقساط خصوصی‌سازی پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه چابکسازی در زیرمجموعه مخابرات ایران آنگونه که باید شکل نگرفته است گفت: به دلیل اینکه هیچ رقابتی در این زمینه وجود نداشت چابکسازی مخابرات به خوبی انجام نشده و این موضوع به فرآیند خصوصی سازی مرتبط است. در دولت تلاش کردیم تا فرآیند خصوصی سازی اصلاح شود و لایحه آزادسازی داکت و سیم مسی ارائه کردیم که در حال بررسی است و امیدواریم پیش از پایان دولت مصوب شود.

وزیر ارتباطات گفت: به دلیل نداشتن توازن بین اینترنت خانگی و تلفن همراه، که البته معضل مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای کوهستانی یا جاهایی که فیبرنوری در آنها توسعه ندارد نیز این مشکلات وجود دارد، ۵G به عنوان اینترنت خانگی استفاده خواهد شد تا ۳۰ برابر ظرفیت، کیفیت را بالا ببرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=344996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر