5
وزیر صمت در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی خبر داد:

شرکت شیرین عسل؛ در توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی پیشتاز است

  • کد خبر : 345662
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۰۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی، از احصاء هزار هزار میلیارد تومان فرصت های سرمایه گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در سال آینده خبر داد.

احصاء هزار هزار میلیارد تومان فرصت‌های سرمایه گذاری بخش صمت در سال آینده/ نقش موثر ارکان حکومتی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر

به گزارش افق انلاین ، علیرضا رزم‌حسینی در این آیین که با حضور معاون قضایی دادستان کشور، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان بخش خصوصی و پنج شرکت امضا کننده تفاهم نامه‌ها برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت چندین مأموریت دارد که یکی از مهمترین آنها جذب سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و اشتغال است.

حرکت در راستای اقتصاد درون زا با نگاه به بیرون

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم کشوری قدرتمند باشیم باید اقتصاد قوی داشته باشیم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقتصاد درون زا با نگاه به بیرون به منظور صادرات تاکید داشتند که وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین راستا حرکت می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در چارچوب برنامه های اقتصاد مقاومتی می خواهیم از شرکت های توانمند برای توسعه سرمایه‌گذاری، افزایش تولید و اشتغال استفاده کنیم که در این راستا یکصد شرکت برتر معرفی شده است.

نقش موثر ارکان حکومتی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر

رزم‌حسینی با اشاره به امضاء تفاهم نامه ها با پنج شرکت از میان این یکصد شرکت در نخستین گام با حضور ارکان حکومتی، تصریح کرد: روسای دادگستری، استانداران، نمایندگان مجلس از پنج استان محل استقرار این شرکت ها در کنار معاون قضایی دادستان کشور در این آیین حضور داشتند که نشانگر نقش و جایگاه حائز اهمیت ارکان حکومتی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر است.

امضای بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با ۵ شرکت برتر

وی همچنین اضافه کرد: در نخستین گام از اجرای طرح اقتصاد مقاومتی تفاهم نامه های وزارت صمت با پنج شرکت برتر به ارزش بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد تومان در قالب ۶۲ پروژه منعقد گردید.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید فضا را به سمت ایجاد اشتغال ببریم، بیان کرد: بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و باید این نقدینگی به سمت اشتغال، تولید و ارزش افزوده بالاتر برای توسعه کشور هدایت شود.

وی تکمیل زنجیره‌های تولید را از اولویتهای وزارتخانه در راستای جذب این نقدینگی ها دانست و گفت: در زنجیره تامین رشته های فولاد، صنایع پتروشیمی، آلومینیوم، خودرو، پوشاک، مواد غذایی، قطعه سازی، لوازم خانگی، شیرینی و شکلات و… برنامه‌های توسعه‌ای داریم و هزار هزار میلیارد تومان فرصت‌های سرمایه‌گذاری را سال آینده احصاء می‌نماییم.

رسانه‌ها به امید آفرینی در جامعه کمک کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت از رسانه ها خواست که با انعکاس مطلوب دستاوردهای حوزه تولید و اشتغال به ایجاد امیدآفرینی در جامعه، جذب سرمایه‌گذاری و ارتقاء تولید کمک نمایند.

در آیین امضای تفاهم‌نامه های توسعه سرمایه گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون قضایی دادستان کشور، استانداران، نمایندگان مجلس، فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی و مدیران ۵ شرکت امضا کننده حضور داشتند.

گفتنی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای سیاست توسعه متوازن تولید و صنایع و معادن در کشور و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری، اقدام به شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی آن‌ها به ۱۰۰ شرکت تولیدی برتر کرده است و امروز دوشنبه ۲۵ اسفند، در مرحله اول اجرای این طرح، تفاهم همکاری با حضور ۵ شرکت در قالب ۶۲ پروژه و با سرمایه‌گذاری بالغ ‌بر ۱۵۲ هزار میلیارد تومان، مبادله شد تا نقطه آغازی برای ایجاد یک تحول بزرگ در جهت توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از کالای ایرانی باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=345662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر