3

به رئیس‌جمهور گفتی احمق؟ بفرما سه سال زندان!

  • کد خبر : 346001
  • ۰۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

پس از انتخابات آمریکا در توییتی با تبریک به جو بایدن، پیروزی وی را به طور کامل تصدیق نکرد و با وجودیکه اکثر رهبران جهان پیروزی بایدن را تبریک گفته بودند، اظهار داشت که لهستان منتظر پیروزی وی در آراء الکترال است.

به رئیس‌جمهور گفتی احمق؟ بفرما سه سال زندان!
جاکوب زولچیک در ماه نوامبر در یک پست فیسبوکی از «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان، انتقاد کرده و او را را «احمق» خوانده بود حالا در انتظار ۳ سال زندان است.

افق انلاین ، در حکمی نادر، یک نویسنده لهستانی به اتهام توهین به رئیس‌جمهور این کشور در شبکه‌های اجتماعی، به سه سال زندان محکوم شده است.

جاکوب زولچیک در ماه نوامبر در یک پست فیسبوکی از «آندری دودا» رئیس‌جمهور لهستان، انتقاد کرده و او را را «احمق» خوانده بود.

توهین به رهبران دولت در لهستان جرم کیفری محسوب می‌شود. دادستان ورشو با استناد به ماده‌ای در قانون مجازات عمومی علیه وی کیفرخواستی تنظیم کرده و توهین به رئیس دولت را جرم تلقی می‌کند. بر همین اساس تا سه سال زندان در انتظار «جاکوب زولچیک» خواهد بود.

«آندری دودا»، رئیس‌جمهور لهستان که از متحدین نزدیک دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش بود، پس از انتخابات آمریکا در توییتی با تبریک به جو بایدن، پیروزی وی را به طور کامل تصدیق نکرد و با وجودیکه اکثر رهبران جهان پیروزی بایدن را تبریک گفته بودند، اظهار داشت که لهستان منتظر پیروزی وی در آراء الکترال است.

در آن زمان آقای زولچیک در واکنش در فیسبوک خود نوشت با آنکه مدرک کارشناسی ارشد در مطالعات آمریکا را دارم، هرگز عبارت «نامزدی توسط کالج انتخاباتی» را نشنیده‌ام.

فارس/دودا، وفادار به حزب راست گرای قانون و عدالت لهستان، در توئیتر خود نوشت: به جو بایدن برای مبارزات انتخاباتی موفقیت آمیز ریاست جمهوری تبریک می‌گویم.

جاکوب زولچیک هم در پیام فیسبوکی خود، رئیس‌جمهور لهستان را یک «احمق» خواند و اضافه کرد که آقای دودا از به رسمیت شناختن ریاست جمهوری جو بایدن طفره رفته است.

آقای زولچیک در مورد تصمیم دادگاه مجرم شناخته شدندش نوشت: احتمالا اولین نویسنده لهستانی هستم که طی سال‌های طولانی به خاطر آن‌چه نوشته محاکمه می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=346001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر