7

کلاه بزرگ اروپایی‌ها بر سر تنیس روی میز دنیا/ شانس نوشاد عالمیان برای المپیکی شدن چقدر است؟

  • کد خبر : 346258
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۳

نوشاد عالمیان با وجود آنکه نتوانست سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را در مسابقات تنیس روی میز قطر کسب کند، اما هنوز از شانسی هرچند کم برای حضور توکیو برخوردار است.

کلاه بزرگ اروپایی‌ها بر سر تنیس روی میز دنیا/ شانس نوشاد عالمیان برای المپیکی شدن چقدر است؟

به گزارش افق انلاین ، رقابت‌های تنیس روی میز انتخابی المپیک در روزهای پایانی سال ۹۹ به میزبانی قطر برگزار شد و ۲۰ نفر از ورزشکارانی که در دو رویداد پیاپی در دو سطح جهانی و منطقه‌ای مسابقه دادند، موفق به کسب سهمیه این بازی‌ها شدند.

در این مسابقات نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، ندا شهسواری و شیما صفایی از ایران حضور داشتند که فقط نیما عالمیان با قهرمانی در رقابت‌های منطقه آسیای میانه سهمیه گرفت. با این وجود گفته می‌شود نوشاد عالمیان هم شانسی هرچند کم و اندک برای حضور در توکیو دارد و باید تا خرداد ماه که رنکینگ جهانی اعلام خواهد شد، منتظر بماند.

پیمان حسنی دبیر فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره مسابقات انتخابی و همچنین شانس المپیکی شدن نوشاد عالمیان اظهار داشت: در بهمن ماه ۹۹ اتفاقی در فرآیند انتخابی افتاد که در واقع کنفدراسیون اروپایی بر سر دنیا کلاه گذاشت و اعلام کرد که مسابقات انتخابی این قاره از اول اسفند به اول اردیبهشت موکول می‌شود.

وی افزود: این تصمیم کمک بزرگی به افزایش سهمیه‌های بازیکنان اروپایی در المپیک کرد. اگر مسابقات انتخابی این قاره در زمان خودش برگزار می‌شد، قطعاً بازیکنان کشورهای دیگر از جمله ایران نیز شانس بیشتری در رقابت‌های برگزارشده در قطر داشتند. پینگ‌پنگ‌بازان اروپایی در قطر موفق شدند از ۹ سهمیه توزیع شده به هشت سهمیه برسند و سایر نفرات‌شان هم می‌توانند در مسابقات انتخابی همان قاره چند سهمیه دیگر بگیرند. در حالی که اگر مسابقه‌شان در همان اسفند برگزار می‌شد، قطعاً نفرات کمتری از آنها در المپیک حضور می‌یافت.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به تأثیر رنکینگ جهانی در کسب سهمیه گفت: هم‌اکنون اگر رنکینگ جهانی برای توزیع سهمیه المپیک منتشر شود، نفرات اول و سوم و دیگر رده‌های شاخص از اروپا هستند. اروپایی‌ها دوره قبل هم همین اقدام را انجام دادند و متأسفانه فدراسیون‌های جهانی و کنفدراسیون‌های قاره‌ای هیچکدام نتوانستند این چالش را پر کنند.

حسنی ادامه داد: وضعیت نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی منوط به نتایج مسابقات انتخابی در اروپاست. قرار است در رنکینگی که خردادماه منتشر می‌شود، بین یک تا ۱۳ بازیکن سهمیه بگیرند. برآورد ما این است که ۱۰، ۱۱ بازیکن از این طریق سهمیه کسب کنند و نوشاد نفر شانزدهم است و باید چند رده دیگر پایین بیاید. به هر حال همه چیز پس از رقابت‌های انتخابی در اروپا مشخص خواهد شد و امیدواریم شرایط به نحوی رقم بخورد که نوشاد بتواند از این طریق به المپیک برود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=346258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر