4

مازندران هم قرمز شد/ نارنجی بودن وضعیت ۴ شهرستان

  • کد خبر : 346944
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور نشان می‌دهد از روز ۱۸ فروردین۱۴۰۰ ، به جز ۴ شهرستان میاندورود، سیمرغ، عباس‌آباد و کلاردشت که در وضعیت نارنجی اعلام شدند، بقیه مناطق استان قرمز هستند.

مازندران هم قرمز شد/ نارنجی بودن وضعیت ۴ شهرستان

به گزارش افق انلاین ، نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشور در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد از روز ۱۸ فروردین۱۴۰۰، به جز چهار شهرستان میاندورود، سیمرغ، عباس‌آباد و کلاردشت که در وضعیت نارنجی اعلام شدند، بقیه مناطق استان قرمز هستند.
شهرستان‌های قرمز شامل گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار ، آمل، بابل،  فریدونکنار، محمودآباد، بابلسر، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر و شهرستان‌های نارنجی نیز شامل میاندورود، سیمرغ، عباس‌آباد و کلاردشت هستند.

*افزایش تصاعدی تعداد بیماران مبتلا به کرونا در مازندران

دکترسیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی‌مازندران از افزایش تصاعدی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به‌ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون پس از نوروز پرتردد در استان، شهرستان‌های قائم شهر و رامسر گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بخصوص از نوع جهش‌یافته انگلیسی حالت تصاعدی به خود گرفته است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این هفته می‌تواند برای وضعیت ویروس کرونا در مازندران بسیار تعیین‌کننده باشد،گفت: اگر در این چند روزه محیط را خلوت کرده و در تجمعات به هیچ وجه شرکت نکنیم، می‌توانیم به مهار این ویروس امید داشته باشیم.

 این مسؤول اضافه کرد: افرادی که به سفر رفته و یا دید و بازدید‌های عید داشته‌اند در یک هفته آینده تا حد امکان ارتباطات خود را با افراد قطع کرده و در منزل حضور داشته باشند.

 موسوی  گفت: افراد اگر کوچکترین علامتی مانند سرماخوردگی و خستگی دارند فرض را بر کرونا گذاشته و خود را قرنطینه کنند.

وی با بیان اینکه یک هفته پیش رو هفته‌ای طلایی برای مقابله با کرونا در راستای کاهش ابتلا و بستری شدگان در بیمارستان‌های استان است، افزود: مهار این ویروس با رعایت کردن نکات بهداشتی همچون شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و حضور نیافتن در مراسم عروسی، عزاداری و تجمع‌های خانوادگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: سهل‌انگاری یا عادی‌انگاری شرایط کنونی می‌تواند موج شدید‌تر و جدی‌تری را نسبت به پیک‌های قبلی ایجاد کند و قطعاً بی‌احتیاطی مردم نسبت به مراودات و رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی شرایط را به سمت وخامت پیش خواهد برد.

همچنین بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت بر اساس داده‌های اپلیکیشن ماسک سرعت افزایش بستری در خیز سراسری چهارم به مراتب شدیدتر از خیزهای قبلی است.

گفتنی است ضروری است ستاد ملی کرونا بلافاصله دو هفته تعطیلی کامل سراسری (شامل تمامی ادارات دولتی، شرکت‌ها و اصناف غیر ضروری)، منع کامل سفر (شامل خودروهای شخصی و وسایل نقیله عمومی)، بیرون بر شدن تمامی رستوران‌ها و غذاخوری هتل‌ها، محدودیت جدی تردد شامگاهی و اعمال جرایم سنگین برای هرگونه مراسم یا تجمعات در سراسر کشور وضع کند؛ در غیر این‌ صورت، باید منتظر فوت حداقل ۲۰ هزار نفر از هم میهنان و آمار روزانه فوت بالای ۶۰۰ نفر باشیم.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=346944

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر