5

افزایش آمار ابتلاء به کرونا در هفته آتی/محدودیت‌ها جدی گرفته شود

  • کد خبر : 347057
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۱۳

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: هفته آتی آمار ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت چرا که نتایج سفرهای نوروزی را خواهیم داشت.

افزایش آمار ابتلاء به کرونا در هفته آتی/محدودیت‌ها جدی گرفته شود

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: هفته آتی آمار ابتلاء به کرونا در خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت چرا که نتایج سفرهای نوروزی را خواهیم داشت.

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همانطور که در سطح کشور مطرح شده است در خراسان‌جنوبی نیز ابتلاء به ویروس کرونا بیشتر درون خانوادگی است و اعضای یک خانواده را همزمان گرفتار می‌کند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در پیک‌های قبلی و کرونای چینی اگر یک فرد از اعضای خانواده مبتلاء به کرونا می‌شد تنها اعضایی که با او ارتباط نزدیکتری داشتند گرفتار می‌شدند ولی در مورد کرونای جهش یافته سرایت بسیار شدیدتر و با اندک تماس منتقل می‌شود.

شریف‌زاده ادامه‌داد: در هر حال درون خانه که امکان زدن ماسک وجود ندارد و اعضا حدأقل سر سفره در کنار یکدیگر هستند، پس اگر نگران سلامت عزیرانمان هستیم باید مراقب رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمع‌ها در بیرون از خانه باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد محدودی از افراد در خراسان‌جنوبی از جمله کادر درمان، افراد دارای بیماری‌های خاص و جانبازان و سالمندان واکسینه شده‌اند اما همین افراد هم تا زمانی که حدأقل ۷۰ درصد جامعه واکسن نزده‌اند، باید از ماسک استفاده کنند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: وقتی که رنگ‌بندی شهرها تغییر و از نارنجی به قرمز و یا از زرد به نارنجی تغییر می‌کند، مدیران و مسئولان امر نباید مجدد منتظر ابلاغیه ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌ها باشند چرا که محدودیت‌ها از قبل تعیین شده است.

شریف زاده اظهار کرد: به عنوان مثال بحث دورکاری‌ها از قبل تعیین شده است و حال که مرکز استان و برخی از شهرهای خراسان‌جنوبی قرمز شده است این موضوع باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه آمار فعلی شیوع کرونا مربوط به عملکرد مردم و مسئولان در ماه اسفند است، یادآور شد: نتیجه دورهمی‌ها و عید دیدنی‌ها و مسافرت‌ها را باید در هفته‌های آتی مشاهده خواهیم کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پیش‌بینی من بر این است که بی شک در هفته آتی آمار ما افزایش خواهد داشت ولی برای هفته‌های بعد از آن همه چیز بسته به رعایت پروتکل‌ها توسط مردم در این روزها دارد.

شریف زاده افزود: متأسفانه در ایام نوروز ۱۴۰۰ برعکس نوروز ۹۹ جلوی رفت و آمدها و مسافرت‌ها گرفته نشد و نتیجه آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=347057

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر