7

توئیت عضو کمیسیون اصل ۹۰ درباره حذف سربازی اجباری/  سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست

  • کد خبر : 347180
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است.

توئیت عضو کمیسیون اصل 90 درباره حذف سربازی اجباری/ پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری نادرست است

به گزارش افق آنلاین ، حسن شجاعی علی آبادی نماینده مجلس درباره حذف سربازی اجباری که این روزها بحث داغ میان مجلس و نیروهای مسلح است در رشته توئیتی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد نوشت: مجلس انقلابی بر اساس اصول ۷۱، ۷۶، ۸۴، ۸۶ و … قانون اساسی به دنبال تحقق آن است. پیوند زدن امنیت کشور به سربازی اجباری و حتی اغراق در آن به نحوی که یک روز کاستن از سربازی ضربه به امنیت باشد، نادرست، غیر واقعی و خلاف مصالح نظام است. اگر چنین است، غیبت صدها هزار مشمول باید امنیت کشور را به کلی از بین برده باشد. سربازی اجباری پدیده‌ای صرفا نظامی نیست که فقط متخصصین نظامی حق اظهار نظر داشته باشند.

او در ادامه نوشت: آنچه منطقا نیروهای مسلح می‌توانند بیان و مطالبه نمایند این است که با حذف سربازی اجباری به چه میزان بودجه برای جبران خلاء واقعی حذف سربازی مورد نیاز است تا دولت و مجلس آن را تامین کنند. بر اساس برخی برآوردها ۲۵ همت مورد نیاز است که عدد بزرگی نیست. البته اجبار در آموزش نظامی و در شرایط جنگی منطقی است. در شرایط عادی سربازی اختیاری می‌تواند نیازهای امنیتی کشور را تامین نماید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=347180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مثل کشورهای اروپایی سربازی رو اختیاری کنید و بجای سرباز از پرسنل پایور و سربازان پیمانی استفاده کنید وحقوق و مزایای خوبی که درقانون اساسی هم پیش بینی شده ( ۲۰ درصد بیشتر از سایرین ) پرداخت کنید خیلی ها مشتاقانه داوطلب خواهند شد وخدای ناکرده در صورت وقوع جنگ همه ما بسیج میشویم مثل زمان جنگ

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر