3

ایالات متحده در حال انجام رایزنی‌ها با روسیه در خصوص اوضاع اوکراین در سطوح مختلف است

  • کد خبر : 347255
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

سخنگوی کاخ سفید با اعلام رایزنی واشنگتن با برخی کشورها، از جمله روسیه درباره اوضاع کنونی پیرامون اوکراین، وعده داد: برنامه ادامه اقدامات دولت آمریکا در برخورد با روسیه در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

کاخ سفید از رایزنی با روسیه درباره اوضاع اوکراین خبر داد

به گزارش افق آنلاین به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “جن ساکی” سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران اعلام کرد که ایالات متحده در حال انجام رایزنی‌هایی، از جمله با روسیه در خصوص اوضاع اوکراین در سطوح مختلف است.

وی در پاسخ به سئوالی در این رابطه گفت: «ما در تمامی سطوح با شرکای خود در ناتو، برخی کشورهای منطقه و از جمله روسیه تعامل و رایزنی داریم.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین در توضیح گزارش آژانس خبری بلومبرگ درباره در حال بررسی بودن تحریم‌های جدید ضدروسی در ایالات متحده، اعلام کرد که دولت جو بایدن در آینده نزدیک قصد دارد برنامه بعدی اقدام خود در رابطه با روسیه را منتشر کند. خانم ساکی ادامه داد: «این برنامه به زودی منتشر خواهد شد. در حال حاضر فقط می‌توانم تأیید کنم که نتایج آن هم قابل مشاهده و هم غیرملموس خواهد بود.»

آژانس خبری بلومبرگ روز پنج‌شنبه به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که کاخ سفید در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدیدی علیه روسیه است. طبق این اطلاعات، واشنگتن ممکن است چند تن از دیپلمات‌های روسی را در پاسخ به “اقدامات خصمانه روسیه” از ایالات متحده اخراج کند.

در واکنش به این خبر، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه که به جمهوری قزاقستان سفر کرده بود، در کنفرانس مطبوعاتی در پایان مذاکراتش با وزیر خارجه و معاون نخست وزیر این کشور تأکید کرد که مسکو به هر اقدام غیردوستانه از جانب واشنگتن پاسخ مناسب خواهد داد.

لاوروف در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این باره گفت: «اظهار نظر در این باره دشوار است. البته واقعیت این است که ما به هر اقدام غیر دوستانه‌ای پاسخ خواهیم داد. فعلاً من تصمیم مشخصی در این رابطه ندیده‌ام و هیچ چیز خاصی اعلام نشده است. البته خوانده‌ام که دولت آمریکا بررسی “اقدامات خصمانه روسیه” را پایان داده است، جالب است که آنها چقدر سریع توانستند بررسی این مسئله را انجام دهند!»

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=347255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر