2

داسیلوا ۶۱ ساله برزیلی دبیر کل جدید سازمان فائو شد

  • کد خبر : 3478
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خوارو بار ملل متحد فائو، کشورهای عضو این سازمان امروز دبیر کل جدید سازمان فائو را برگزیدند. ژوزه گرازیانو دا سیلوا José Graziano da Silva اهل برزیل از امروز به سمت دبیر کلی سازمان فائو در رم ایتالیا از زیر مجموعه سازمان ملل متحد برگزیده شد. آقای […]

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سازمان خوارو بار ملل متحد فائو، کشورهای عضو این سازمان امروز دبیر کل جدید سازمان فائو را برگزیدند.
ژوزه گرازیانو دا سیلوا José Graziano da Silva اهل برزیل از امروز به سمت دبیر کلی سازمان فائو در رم ایتالیا از زیر مجموعه سازمان ملل متحد برگزیده شد.
آقای داسیلوا ۶۱ ساله از ۱۸۰رای داده شده، موفق شد ۹۲ رای کسب کند و این رای گیری در دومین روز از ۳۷ مین نشست فائو برگزار شد.
محمد سعید نوری نائینی استاد اقتصاد کشاورزی دانشگاه شهید بهشتی ایران که ریاست شورای سیاستگذاری فائو را بر عهده داشت، نیز از کاندیداهای این سمت بود که موفق به رای لازم نشد.
سازمان خوارو بار ملل متحد در سال ۱۹۴۸ بعد از جنگ جهانی دوم در زیر مجموعه سازمان ملل در رم راه‌اندازی شد و ایران از ۱۱سال بعد عضو این سازمان شد.
ساختمان این سازمان در شهر رم پایتخت ایتالیا قرار دارد که یک ساختمان اجاره‌ای با اجاره سالانه یک دلار است و طبق اساسنامه این اجاره هر سال مالی باید به دولت ایتالیا به عنوان میزبان پرداخت و برای آن سند حسابداری صادر شود.
سازمان فائو به سیاستگذاری کلان کشاورزی و تولید غذا در جهان مبادرت می‌کند و یکی از چالشهای آن گرسنگی نزدیک به یک میلیارد نفر در سراسر کره خاکی و تلاش برای رفع این مشکل است.
پیش از این ژاک دیوف از آفریقای جنوبی دبیر کل این سازمان بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=3478

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر