7

خدابخشی:مطمئن باشید هر دو ملی‌پوش ما با تمام وجود در المپیک مسابقه خواهند داد

  • کد خبر : 347843
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

ملی‌پوش ایرانی تیم ملی تکواندو صربستان گفت: تمام فکر و ذهن خود را برای کسب سهمیه المپیک گذاشتم و امیدوارم آسیب‌دیدگی جلوی کارم را نگیرد.

خدابخشی: امیدوارم آسیب‌دیدگی‌ام مانع کسب سهمیه نشود/ آرمین می‌تواند مصدومیت و حریفان را با هم شکست دهد

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره کسب مدال نقره در مسابقات  تکواندو قهرمانی اروپا اظهار داشت: حدود دو ماه قبل از قهرمانی اروپا از ناحیه عضله دوقلوی پا با پارگی گِرید دو مواجه شدم. اتفاقی که باعث شد نتوانم آنگونه که دوست داشتم تمرین کنم. به خاطر همین موضوع  آمادگی بدنی مناسبی برای حضور در مسابقات نداشتم، اما از لحاظ روحی، روانی و ذهنی فوق‌العاده آماده بودم. با شروع مسابقات همه چیز خوب پیش می‌رفت که در اواسط بازی دوم متأسفانه آسیب دوباره برگشت و حتی جدی‌تر شد.

وی تصریح کرد: تصمیم نداشتم در مسابقه نیمه نهایی مبارزه کنم، اما با صحبت و مشاوره با مربیان و مسئولان فدراسیون صربستان قرار شد، بازی کنم، اما در دیدار فینال به میدان نروم. در نهایت با درد شدید و با کمک مسکن و تِیپ بازی کردم و با وجودی که کار خاصی انجام ندادم، اما به خاطر آمادگی ذهنی و روحی توانستم به برتری برسم و به دیدار فینال راه پیدا کنم. بعد از این مسابقه درد به قدری شدید شده بود که نتوانستم فینال را ادامه بدهم، اما خدا را شکر که با کسب مدال نقره توانستم دومین مدال خود را برای صربستان کسب کنم.

ملی‌پوش تیم ملی تکواندو صربستان در مورد مصدومیت خود خاطر نشان کرد: یک آسیب‌دیدگی دارم و دکترها قول دادند تا مسابقات کسب سهمیه من را برسانند، اما بعید می‌دانم شرایط تمرینی خوبی داشته باشم. امیدوارم تا زمان برگزاری این مسابقات خود را از لحاظ بدنی نیز آماده کنم تا بتوانم موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شوم.

خدابخشی با تأکید بر سطح کیفی بالای مسابقات قهرمانی اروپا گفت: بعد از مدتی تعطیلی مسابقات به خاطر ویروس کرونا که فقط می‌توانستیم در شرایط سخت تمرین داشته باشیم و از مبارزه به دور بودیم، خدا را شکر مسابقات قهرمانی اروپا برگزار شد. البته فکر می‌کنم قاره اروپا از سایر قاره‌ها در برگزاری مسابقات پیش قدم‌تر بود و توانستم قهرمانی اروپا را همانند سال گذشته برگزار کند و سطح مسابقات فوق‌العاده بالا بود.

وی خاطر نشان کرد: دو دوره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کردم و دو دوره نیز در مسابقات قهرمانی اروپا به میدان رفتم و می‌توانم با قاطعیت بگویم سطح کیفی مسابقات قهرمانی اروپا با قهرمانی آسیا قابل مقایسه نیست. مسابقات اروپا فوق‌العاده دشوارتر و سخت‌تر از قهرمانی آسیاست. در  آسیا قدرت‌هایی مانند کره جنوبی، ایران و چین حضور دارند، اما در اروپا همه کشورها پیشرفت کردند و فاصله‌ها بسیار نزدیک است و همین موضوع کار را برای کسب امتیاز سخت‌تر کرده است.

قهرمان سابق تکواندو جهان در مورد شانس خود برای کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: تمام فکر و ذهن خود را برای کسب سهمیه المپیک گذاشتم و امیدوارم آسیب‌دیدگی جلوی کارم را نگیرد. آسیب‌دیدگی دوقلو در ورزش تکواندو، آسیبی است که می‌تواند جلوی فعالیت بازیکن را بگیرد. تمام وزن بدن و اکثر فعالیت‌ها با این عضله انجام می‌شود و امیدوارم نتواند جلودارم باشد.

خدابخشی افزود: صد درصد توانایی خود را به کار می‌گیریم تا موفق به کسب سهمیه شوم و برای دومین بار در المپیک حضور داشته باشم. البته وزن خود را تغییر دادم و حریفانم از لحاظ قدرت بدنی و وزنی شرایط بهتری نسبت به من دارند، اما من نیز از لحاظ ذهنی فوق‌العاده آماده هستم و امیدوارم روز، روزم باشد و کسب سهمیه کنم.

وی با اشاره به ارتباط خود با تکواندو ایران و ملی‌پوشان گفت: خدا را شکر با اکثر مسئولان فدراسیون و به خصوص رئیس فدراسیون تکواندو ارتباط خوبی دارم و امیدوارم همه نیز به تصمیم من برای ادامه فعالیت در صربستان احترام بگذارند. با آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی نیز هر هفته در ارتباط هستم و صحبت می‌کنم.

قهرمان سابق بازی‌های آسیایی در خصوص مصدومیت هادی‌پور گفت: در جریان آسیب‌دیدگی آرمین هستم، اما با توجه به شناختم از او مطمئنم آسیب نمی‌تواند جلودارش باشد. آرمین می‌تواند هم آسیب‌دیدگی و هم حریفان خود را در المپیک شکست بدهد. بچه‌ها المپیکی ما تا به حال توانایی‌های خود را اثبات کردند و اعتقاد دارم به امید خدا در المپیک روز، روز آنها خواهد بود تا دل مردم عزیزمان را در این شرایط سخت برای لحظاتی شاد کنند. مطمئن باشید هر دو ملی‌پوش ما با تمام وجود در المپیک مسابقه خواهند داد. من نیز چه کسب سهمیه کنم و چه موفق به انجام این کار نشوم، دعاگوی آرمین و میرهاشم عزیز هستم و امیدوارم بهترین نتیجه را کسب کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=347843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر