6

عمدتاً در اردیبهشت ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود

  • کد خبر : 348252
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید برای برگزاری ۴ انتخابات پیش رو تصمیمات ویژه ای اتخاذ شود تا موج چهارم کرونا تبدیل به موج پنجم نشود، گفت: امیدواریم دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند و انتخاباتی را برگزار کنند که تبدیل به بحران بهداشتی نشود

نگرانی محسن هاشمی از برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی به شکل سنتی در دوران کرونا

به گزارش افق انلاین ، محسن هاشمی در ابتدای دویست و هشتاد و هشتمین جلسه شورا با اشاره به وخیم شدن  شرایط کرونایی کشور گفت: همانگونه که مستحضرید شرایط کرونایی به سرعت رو به وخامت است و شرایط بستری‌ها نسبت به پیک  سال گذشته افزایش بیشتری داشته است.

وی ادامه داد:  به نظر می‌رسد عمدتاً در اردیبهشت ماه شاهد حفظ وضعیت قرمز در بسیاری از نقاط کشور خواهیم بود و در این شرایط هم قصد داریم ۴ انتخابات را همزمان با هم برگزار کنیم که می‌تواند موج چهارم کرونا را تبدیل به موج پنجم در دو ماه آینده کند. لذا باید برنامه ریزی دقیق تری برای زمان و نحوه تبلیغات و هنگام برگزاری رای گیری در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری تهران صورت گیرد.

هاشمی گفت:  البته در سراسر کشور، کلانشهرها،  مراکز استان‌ها و شهر های پر جمعیت تا آنجا که من پیگیری کردم دو مشکل وجود دارد؛ یکی  تعداد صندوق‌ها است که به نظر فقط  قصد افزایش ۱۵ درصدی صندوق‌ها را دارند و من از شهرداری تهران تقاضا می‌کنم که به ستاد ملی مقابله با کرونا کمک کنند تا تعداد صندوق‌ها در تهران را حداقل به دو برابر افزایش دهیم که البته این امر نیاز به نیرو و فعالیت جدی دارد. در این راستا  شنیده شده که داوطلب برای شرکت در رای گیری هنوز به تعداد کافی وجود ندارد که این امر نگرانی‌هایی را برای تهران ایجاد می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: می‌دانید که در انتخابات ریاست جمهوری تعداد کاندیدا ها  تک رقمی است اما در انتخابات شوراها تعداد کاندیداها  ۶ رقمی است  به طوریکه تنها  در استان تهران ۵ هزار کاندیدا  برای شورای شهر وجود دارد که بالغ بر ۸۰، ۹۰درصد شان تأیید صلاحیت می‌شوند که اگر این ها تنها دو جلسه انتخاباتی برگزار کنند یعنی در یک هفته ۱۰ هزار جلسه انتخاباتی خواهیم داشت که قطعاً بیشتر هم خواهد بود. لذا این موارد خود می‌تواند سبب ایجاد کانون شیوع کرونا شود و باید تمهیدات ویژه‌ای برای این منظور اندشیده شود.

محسن هاشمی افزود: امیدوارم جلسات ویژه‌ای در این زمینه در ارکان تصمیم گیری درباره برگزاری انتخابات تشکیل شود و البته امیدواریم تجربه موفق انتخابات شورایاری در تهران که به صورت الکترونیکی انجام شد مد نظر قرار گیرد.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم وزارت کشور، استانداری ، فرمانداری و شهرداری تهران در کنار هم قرار گیرند و  انتخاباتی را برگزار کنند که  تبدیل به بحران بهداشتی در کشور و تهران نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر