4

نامه تعدادی از سازمان های حقوق بشری به بایدن در باره تحریم های ایران

  • کد خبر : 348383
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

این نامه که به ابتکار سازمان‌های مذهبی، حقوق بشری و صلح‌طلب نوشته شده از جو بایدن خواسته به وعده‌هایش برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران در بحبوحه تلفات بیماری همه‌گیر کرونا جامه عمل بپوشاند. 

ده‌ها سازمان حقوق بشری از دولت آمریکا خواسته‌اند تحریم‌هایی را که در مبارزه ایران با بیماری همه‌گیر کرونا اخلال ایجاد می‌کند رفع کند.

تحریم آمریکا

به گزارش افق آنلاین ، بیش از ۴۰ سازمان حقوق بشری از دولت «جو بایدن» خواسته‌اند تحریم‌هایی را که مقابله ایران با همه‌گیری کرونا را دشوارتر می‌کند رفع کند.

دولت آمریکا در حال حاضر تحریم‌هایی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اعمال کرده است. بسیاری از این تحریم‌ها در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری علیه ایران اعمال شده‌اند.

این نامه که به ابتکار سازمان‌های مذهبی، حقوق بشری و صلح‌طلب نوشته شده از جو بایدن خواسته به وعده‌هایش برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران در بحبوحه تلفات بیماری همه‌گیر کرونا جامه عمل بپوشاند.

«کمیته خدمات دوستان آمریکا» و «پیروزی بدون جنگ» بعضی از سازمان‌هایی هستند که این نامه را امضا کرده‌اند. در این نامه آمده است: «نرخ ابتلا به کووید در ایران، در بالاترین سطح از زمان آغاز این بیماری همه‌گیر است. هر گونه تأخیردر واکسیناسیون مستقیماً به معنی ایجاد خطر عمده برای زندگی مردم عادی خواهد بود.»

«جو بایدن» بهمن‌ماه گذشته در دستوری خواستار بررسی اثر تحریم‌های یکجانبه و چند جانبه بر مبارزه کشورها با بیماری «کووید-۱۹» شده بود. سندی که در آن زمان روی کاخ سفید قرار گرفته بود «رهبری جهانی آمریکا برای تقویت مبارزه بین‌المللی با کووید-۱۹ و تقویت آمادگی زیستی و ایمنی جهانی» نام گرفته بود.

یکی از بخش‌های این سند به «کاهش تحریم‌ها»، در ارتباط با کووید-۱۹ اختصاص یافته است. بایدن دستور داده بود وزارتخانه‌های خارجه، خزانه‌داری و بازرگانی و نهادهای زیرمجموعه وزارت بهداشت و همچنین «نمایندگی آمریکا برای توسعه بین‌المللی» (USAID) به بررسی تحریم‌های یکجانبه آمریکا و تحریم‌های چندجانبه پرداخته و ارزیابی خود را درباره اینکه آیا این تحریم‌ها مانع مبارزه با کرونا می‌شوند یا خیر به او ارائه دهند.

بایدن از این مشاورانش خواسته بود توصیه‌هایی را در این خصوص و درباره اینکه آیا نیازی به تغییر رویکردها وجود دارد یا خیر به او ارائه دهند. با این حال، از آن زمان به بعد اقدامی از سوی دولت آمریکا برای کاهش تحریم‌ها جهت کمک به مبارزه با کرونا انجام نشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر