4

لغو طرح ترافیک در تهران از فردا یکشنبه / محدودیت های شبانه در شب های قدر برداشته می شود

  • کد خبر : 348561
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

رئیسی گفت: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی، طرح ترافیک از فردا تا آخر هفته در تهران برداشته می شود/ محدودیت های شبانه صرفا در شب های قدر برداشته می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی از فردا (یکشنبه، ۵ فروردین)، طرح ترافیک در تهران تا پایان هفته لغو می شود و در خصوص ادامه آن، دوباره تصمیم گیری می شود.

او افزود: طرح منع تردد شبانه ( ساعت ۲۲ الی ۳) در شبهای احیاء برداشته خواهد شد.

رئیسی گفت: مصوب شد مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهر‌های زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌ها برگزار و در فضای باز صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای فروردین امسال، نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد‌ها بودیم.

او افزود: هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه‌ها در مراکز تجاری و مراکز خرید حدود ۸۷ درصد و اصناف فعال در معابر و خیابان‌ها حدود ۸۰ درصد است.

به گفته رئیسی سوپرمارکت‌ها، خواروبار فروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ترتیب کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: روند شیوع ویروس کرونا در استان‌های تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، گلستان لرستان و همدان به شدت صعودی است.

رئیسی گفت: در استان‌های مازندران، قزوین، فارس، اردبیل، خوزستان، یزد و کردستان روند نزولی پیک چهارم کرونا شروع شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حوزه نظارت ۹۸ هزار تذکرو ۵۸۰۰ پلمب داشتیم، اضافه کرد: مناسب بودن تهیه در مراکز سربسته ۶۴ درصد، ماسک زدن ۶۳ درصد، فاصله‌گذاری ۶۱ درصد و رعایت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۸۱ درصد است؛ اگر این اعداد زیر ۹۰ درصد باشد، اثربخشی ندارد.

ویروس هندی کرونا، خطرناک‌تر از نوع انگلیسی و برزیلی

او تاکید کرد: ویروس جهش یافته هندی به شدت مسری است و تلفات بسیار بالایی دارد.

رئیسی افزود: به استانداران استان‌های شرقی کشور به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان، توصیه شده تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شیوع این ویروس به داخل کشور بیندیشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر