5

لاوروف: آماده اقدامات تلافی‌جویانه جدید علیه آمریکا هستیم

  • کد خبر : 348779
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که اگر طرف آمریکایی همچنان به مسیر تشدید تنش در روابط دو کشور ادامه دهد، مسکو آماده اتخاذ تدابیر مضاعف برای مقابله با اقدامات آنها خواهد بود.

لاوروف: آماده اقدامات تلافی جویانه جدید علیه آمریکا هستیم

به گزارش افق انلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با برنامه مستند «مسکو.کرملین.پوتین» از شبکه اول تلویزیون این کشور اعلام کرد که اگر ایالات متحده همچنان به راه در پیش گرفته در مسیر تشدید تنش در روابط بین دو کشور ادامه دهد، روسیه آمادگی دارد تا اقدامات تلافی جویانه جدیدی در برخورد با آنها انجام دهد.

وی گفت: «همه حرف‌ها درباره واکنش ما به اقدامات غیردوستانه اخیر آمریکایی‌ها گفته شده است. ما همه اقدامات لازم در برخورد با آنها را انجام داده‌ایم و اگر تشدید تنش کنونی از سوی واشنگتن باز هم ادامه پیدا کند، ما آماده هستیم تا تدابیر مضاعفی در این خصوص اتخاذ کنیم.»

لاوروف در عین حال یادآور شد که مقامات مسکو پیشنهاد واشنگتن در خصوص برگزاری نشستی بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا را مثبت ارزیابی می‌کنند و در حال حاضر به دستور ولادیمیر پوتین این امکان در حال بررسی است.

این اظهارات در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه نیز در حال تهیه فهرستی از کشورهای غیردوست در برخورد با این کشور است که به گفته “ماریا زاخارووا” ایالات متحده هم جزو این دسته کشورها قرار گرفته است.

پیش از این، “دیمیتری مدویدیف” معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شده بود که دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن، سیاست خارجی بی ثباتی را در پیش گرفته که از جمله عواقب آن، ادامه کاهش اعتبار ایالات متحده در جهان است. به گفته وی، پس از حل و فصل بحران کارائیب در قرن بیستم، روابط روسیه و آمریکا تاکنون چنین شرایطی بوجود نیامده بود که دو کشور تا به این اندازه به رویارویی نظامی نزدیک شوند.

مدویدیف تأکید کرده بود که در آن زمان دقت نظر و گفتگوی سازنده بین رهبران دو کشور مانع از تشدید رویارویی و فراهم شدن امکان همکاری دوجانبه برای حل مشکلات بین المللی، بر اساس منافع هر دو ملت شده بود.

رئیس جمهوری روسیه چند روز قبل با امضای فرمانی، دولت این کشور را موظف کرد تا اقدامات مشخصی را برای پاسخ‌گویی به هر نوع اقدام خصمانه از سوی کشورهای خارجی که منافع ملی و امنیتی روسیه را به خطر بیاندازد، اعمال کرده و اصولی را در این رابطه در نظر بگیرند.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر