2
حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیمی

پاسخگوی صدور حکمی که در ان سهل انگاری شده باشیم

  • کد خبر : 349057
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰

نماینده وزیر گفت: عالمانه تحقیق کردن و عادلانه قضاوت کردن یعنی مستند و بدون دخالت امیال خود و دیگران رفتار کنیم

به گزارش خبرنگار افق؛حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم ابراهیمی در نشست هم‌اندیشی کارگزاران و هیئت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری که صبح امروز با حضور مدیران هیأت‌های عالی نظارت و رسیدگی به تخلفات اداری، رؤسای دانشگاه‌های کشور به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به خطبه ۱۴۰ نهج البلاغه گفت: در این فراز آمده است؛ “آنهایی که پاک هستند به گنهکاران و معصیت‌کاران ترحم کنند” و این موضوعی است که همگان باید با در نظر گرفتن آن رفتار کنند.

وی با بیان اینکه انسان معصیت‌کار به نوعی بیمار است و بیمار باید با دارو یا جراحی مورد درمان قرار گیرد، گفت: باید مراقب باشیم که آبروی افراد خطاکار نزد ما امانت است و باید در تمام مراحل تحقیق و بررسی موضوع و یا مشکل پیش‌آمده با حفظ آبروی افراد و با امانتداری کامل، کارمان را انجام دهیم.

ابراهیمی همچنین تاکید کرد: عالمانه تحقیق کردن و عادلانه قضاوت کردن یعنی مستند و بدون دخالت امیال خود و دیگران رفتار کنیم و اگر در صدور حکمی سهل‌انگاری شود، پاسخگوی آن باید باشیم. محققان و کارشناسانی که موضوعات را بررسی می‌کنند هم باید با دقت و ظرافت این دو موضوع را مد نظر داشته باشند.

نماینده وزیر و مدیرکل هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت علوم اظهار داشت: اگر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری با دیدگاه عدالت و رحمت رفتار کنند در اصلاح و ترمیم ایرادات سیستم اداری و توسعه فضائل اخلاقی بسیار مؤثر خواهند بود.

خبرنگار: میرحسین میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349057

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر