3
رئیس دانشگاه تهران

انعقاد قرارداد سه ساله میان دانشگاه تهران و وین

  • کد خبر : 349089
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

نیلی گفت: برگزاری سه کلاس مشترک آموزش زبان آلمانی بین دانشگاه تهران و دانشگاه وین از آوریل ۲۰۲۱ و انعقاد قرارداد سه ساله با دانشگاه وین به‌منظور تبادل استاد و دانشجو از برنامه‌های مشترک این دو دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار افق؛ محمود نیلی احمدآبادی در نشست مجازی با پروفسور هاینس ورنر انگل رئیس دانشگاه وین اتریش بر گسترش همکاری‌های علمی مشترک تأکید کرد و گفت: چالش‌های پیش روی دانشگاه‌ها در زمینه بحران ناشی از شیوع کرونا و تأثیرات آن در عملکرد دانشجویان و استادان، فرصتی را برای ارتقای آموزش الکترونیکی دانشگاه و برگزاری وبینارهای تخصصی با حضور استادان بین‌المللی ایجاد کرده است.

وی پیشنهادهای بیان شده از سوی رئیس دانشگاه وین، در خصوص همکاری در حوزه‌های علوم انسانی را مثبت ارزیابی کرد و موضوع ارائه مدرک مشترک بین دو دانشگاه در مقطع دکتری در رشته‌های علوم انسانی را نیز مطرح کرد.

رئیس دانشگاه تهران همچنین با تبیین زمینه مناسب برای برقراری تعامل در رشته بیوتکنولوژی و کاربردهای آن در مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد برگزاری کارگاه آنلاین جهت تبادل اطلاعات دو دانشگاه را ارائه داد.

وی همچنین به تشریح رشته بیومواد که به صورت مشترک بین پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود پرداخت و از رئیس دانشگاه وین، برای شرکت در کنفرانسی که سال آینده در همین زمینه و به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

نیلی در ادامه تاکید کرد: برگزاری سه کلاس مشترک آموزش زبان آلمانی بین دانشگاه تهران و دانشگاه وین از آوریل ۲۰۲۱ و انعقاد قرارداد سه ساله با دانشگاه وین به‌منظور تبادل استاد و دانشجو از برنامه‌های مشترک این دو دانشگاه است.

در ادامه پروفسور هاینس ورنر انگل، رئیس دانشگاه وین ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست و با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه تهران در حوزه‌های علمی مختلف ابراز امیدواری کرد که پس از دوران کرونا بتواند مانند گذشته به تهران سفر کند.

وی با دعوت متقابل از رئیس دانشگاه تهران به بازدید از دانشگاه وین تصریح کرد: ما فارغ از همه مسائل به‌ویژه ویروس کرونا، علاقه زیادی به ارتباط با دانشگاه تهران در رشته‌های بیوتکنولوژی، علوم زمین، فنی مهندسی، اقتصاد و فلسفه در مقطع دکتری و در قالب اراسموس و تبادل استاد و دانشجو داریم.

پروفسور انگل، همچنین با تشریح جهت‌گیری رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه وین به سمت علوم زیستی، ابراز علاقه‌مندی کرد تا در این زمینه‌ها و علوم مرتبط با داروسازی با دانشگاه تهران همکاری‌های بیشتری صورت گیرد که با توجه به جدایی شاخه‌های دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران از یکدیگر به پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران مقرر شد، در این خصوص زمینه همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی که دارای تجربه‌های غنی در زمینه مقابله با ویروس کرونا هستند، فراهم آید.

خبرنگار: میرحسین میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349089

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر